Κεραμέως: Πώς θα γίνει, με φάσεις, το άνοιγμα των σχολείων

Ελλάδα

Τα σχολεία θα επιστρέψουν στην ομαλότητα σε φάσεις. Αυτό τόνισε το Σάββατο η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία επεσήμανε ότι είναι πιθανό να ανοίξουν πρώτα τα δημοτικά και αργότερα τα γυμνάσια και τα λύκεια. Το ζήτημα βέβαια είναι πότε. Διότι αν τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία δεν ανοίξουν στις 30 Νοεμβρίου, αλλά η επαναλειτουργία τους μετατεθεί για τις 7 Δεκεμβρίου, αν όχι αργότερα, τότε τα γυμνάσια και τα λύκεια θα προλάβουν να ανοίξουν μόνο για να… ξανακλείσουν για τα Χριστούγεννα.

«Οι μελέτες έδειξαν ότι τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες διασποράς του ιού και τα σχολεία έκλεισαν για να περιοριστεί η κινητικότητα των ενηλίκων. Στόχος μας και προτεραιότητα είναι να ανοίξουν τα σχολεία και υπάρχει η πιθανότητα πρώτα να ανοίξουν τα δημοτικά και μετά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια», είπε το στον ΑΝΤ1 η κυρία Κεραμέως.

Σε κάθε περίπτωση ο χρόνος στον οποίο θα υλοποιηθεί η επαναλειτουργία των σχολείων εξαρτάται από τους λοιμωξιολόγους, είπε. Και φαίνεται ότι λόγο στην όλη υπόθεση και συγκεκριμένο σχέδιο το υπουργείο Υγείας δεν φαίνεται να έχει. Ό,τι πουν οι λοιμωξιολόγοι, μολονότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει επαναλάβει ότι είναι λάθος και αναποτελεσματικό το κλείσιμο το σχολείων.

«Δεν υπάρχει τίποτα που μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία, αλλά όσο οι ειδικοί μας λένε ότι πρέπει να μείνουν κλειστά τα σχολεία, είναι αναγκαστική η τηλεκπαίδευση», παραδέχτηκε η υπουργός, η οποία κατά τα άλλα υπερασπίστηκε την εξ αποστάσεως διδασκαλία, μολονότι αυτή διεξάγεται με προβλήματα, έχει μεταφέρει μέρος του εκπαιδευτικού έργου στους γονείς και βάζει παιδιά έξι ετών να κάνουν τηλε-μάθημα στις 5 μ.μ.

Η κυρία Κεραμέως σημείωσε για την τηλεκπαίδευση ότι διεξάγεται μέσω δωρεάν πλατφόρμας και πρόσβασης σε αυτήν των μαθητών σε όλη την χώρα, υπογραμμίζοντας ότι είναι ένα πολύ μεγάλο ψηφιακό έργο, που αφορά 1,6 εκατ. μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Παραδέχθηκε πάντως ότι υπήρξαν μικρά προβλήματα και ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν.

Αναφερόμενη σε καταγγελίες για διανομή tablet σε σχολεία, τα οποία καταλήγουν όμως αντί για τα χέρια μαθητών σε χέρια καθηγητών, η  υπουργός είπε ότι υπάρχουν σαφείς εντολές που πρέπει να τηρούνται. Ακόμη, αποδέχθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα σε κάποιες περιοχές, τόνισε όμως ότι είναι μεγάλη η συμμετοχή των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Για την φωτογραφία από χωριό στην Ηλεία, η υπουργός είπε ότι, σύμφωνα με τον διευθυντή εκπαίδευσης της περιοχής, τα παιδιά  που φαίνονται να κάθονται στο καφενείο του χωριού για να συνδεθούν με την τηλεκπαίδευση, ουδέποτε συνδέθηκαν τις επίμαχες δύο ημέρες στην πλατφόρμα ούτε έκαναν χρήση της συσκευής που υπήρχε στο σχολείο και ήταν στην διάθεση τους. Επανέλαβε δε ότι το υπουργείο είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να παρέμβει για να δοθούν λύσεις σε τέτοιου είδους περιπτώσεις.

«Αυτό που συνέβη τις τελευταίες ημέρες είναι πρωτόγνωρο για την χώρα και ουδείς θα πίστευε πριν από μερικούς μήνες ότι λόγω της πανδημίας θα γινόταν η ψηφιακή μετάβαση όλων των σχολείων της χώρας. Την πρώτη ημέρα σύνδεσης των Γυμνασίων και των Λυκείων της χώρας, υπήρξαν αρρυθμίες, έπρεπε να συντονιστεί το σύστημα, υπήρχε πανευρωπαϊκό πρόβλημα, όμως δύο εβδομάδες τώρα γίνονται κανονικά τα μαθήματα σε δεκάδες χιλιάδες εικονικές τάξεις καθημερινά. Το ίδιο έγινε και την πρώτη ημέρα σύνδεσης των δημοτικών, υπήρξαν προβλήματα και θα συνεχίσουν να υπάρχουν κάποια προβλήματα, όμως πλέον τα μαθήματα γίνονται», τόνισε η υπουργός.

Για τις απουσίες των μαθητών, η κυρία Κεραμέως είπε ότι αυτές δεν υπολογίζονται όταν υπάρχουν τεχνικά προβλήματα, ωστόσο κατά τις άλλες ημέρες τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά για όλους και πρέπει να παρακολουθούνται από τα παιδιά.

Η υπουργός Παιδείας επανέλαβε σε ότι αφορά την πλατφόρμα για την τηλεκπαίδευση ότι δεν αφορά σε έργο που υλοποιείται στο πλαίσιο διαγωνισμού, αλλά αποτελεί δωρεά η χρήση της, για την οποία μάλιστα όπως είπε, αν και η αντιπολίτευση το ζητούσε επιμόνως τις προηγούμενες ημέρες, ουδείς έχει ανταποκριθεί αφότου το υπουργείο δήλωσε ότι μπορεί όποιος θέλει να δει τα σχετικά έγγραφα.