Δημήτρης Ματεμτζής: Η «Pink Woman» και ο στόχος των 50 εκ. ευρώ

Ελλάδα Επιχειρήσεις

Mέσα στην υγειονομική κρίση και την αρνητική επίπτωση που είχε στον κλάδο της ένδυσης, ελληνικό και ευρωπαϊκό, ο Δημήτρης Ματεμτζής προχώρησε στην εξαγορά της INTRAFASHION GROUP S.A. και στην απόκτηση του πολύ δημοφιλούς brand «Pink Woman», δηλώνοντας μάλιστα στο GRTimes.gr πως το 2020, η εταιρεία θα παρουσιάσει πολύ ισχυρή κερδοφορία, έχοντας «σβήσει» στον προς δημοσίευση ισολογισμό του 2019, λειτουργικές αλλά και σημαντικές σωρευμένες ζημίες προηγουμένων ετών.

Ο κ. Ματεμτζής, τόνισε στο GRTimes.gr, πως στόχος του πενταετούς προγράμματος ριζικής αναδιάρθρωσης και ανάπτυξης που υλοποιεί η INTRAFASHION με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024, είναι η αύξηση των πωλήσεων στα 50 εκατ. ευρώ και η ανάπτυξη του δικτύου των  καταστημάτων «Pink Woman», σε Ελλάδα και εξωτερικό, έτσι που στη χώρα μας να φθάσουν τα 120-125 και, σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή, ως και τα 75.

Μέχρι σήμερα τα «Pink Woman» βρίσκονται σε 95 καταστήματα, εκ των οποίων τα εννέα είναι εκτός Ελλάδος, σε Κύπρο, Ιταλία και Μάλτα. Αυτός ο αριθμός, πολύ σύντομα, ως το τέλος Νοεμβρίου θα αλλάξει για να πιάσει η «Pink Woman» τα πρώτα 100.

Γιατί όμως ο μέχρι πρόσφατα δ/νων σύμβουλος της INTRAFASHION, με την πολύ επιτυχημένη πορεία σαν διευθυντικό στέλεχος σε πολυεθνικούς ομίλους όπως η L’ OREAL, η CHAMPION, και η HANES BRANDS Inc,  αποφάσισε να πάρει το ρίσκο και να γίνει επιχειρηματίας σε μία εποχή που η κατανάλωση μειώνεται και η αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα κυριαρχεί, λόγω κορωνοϊού, στη διεθνή οικονομία;

Bέβαια η «Pink Woman», που δημιουργήθηκε το 2004 από τον κ. Παύλο Χατζηπαυλίδη με σημείο εκκίνησης την Καβάλα, είναι από τα πλέον γνωστά brands γυναικείας ένδυσης στην ελληνική αγορά και πολυβραβευμένη, αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε, αλλά το ερώτημα για το νέο ιδιοκτήτη παρέμεινε. Τι είδε και προχώρησε στην ανάληψη του επιχειρηματικού ρίσκου σε μία περίοδο που, όπως οι περισσότεροι εκτιμούν,  πολλές εταιρείες ένδυσης θα γυρίσουν στο «κόκκινο»;

«Σαν γενικός διευθυντής της Εταιρείας, από το καλοκαίρι του 2018, την γνώρισα σε βάθος. Επίσης, είχα την ευκαιρία να εκπονήσω ένα μεγάλο πλάνο αναδιάρθρωσης που άρχισε να εφαρμόζεται το Σεπτέμβριο του 2019 και το οποίο επέφερε ριζικές αλλαγές και έδωσε άμεσα θετικά αποτελέσματα.  Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι μετά από δύο- δυόμισι χρόνια ζημιών, το τελευταίο τρίμηνο του 2019 ήταν το καλύτερο στην ιστορία της ΙΝΤRAFASHION, ήξερα λοιπόν πριν την εξαγορά ότι κινούμασταν στη σωστή κατεύθυνση», δήλωσε ο κ. Ματεμτζής.

Ματεμτζης-Δημητρης

Το πλάνο της αναδιάρθρωσης

Ο στόχος που έβαλε ο κ. Ματεμτζής, για τα 50 εκατ. ευρώ,  είναι φιλόδοξος, αφού ως το τέλος του 2024 η «Pink Woman» θα πρέπει να διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της, ο οποίος φέτος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 22-22,5 εκατ. ευρώ.

Τα επιπλέον περίπου 25 εκατ. θα κατακτηθούν κατά το ήμισυ από την οργανική ανάπτυξη σε Ελλάδα και εξωτερικό, μα και από διαφορετικές ενέργειες και παράλληλες δραστηριότητες που θα αυξήσουν την απόδοση των πωλήσεων ανά τετραγωνικό μέτρο στο υφιστάμενο και το μελλοντικό δίκτυο καταστημάτων.

Οι αγορές του εξωτερικού

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο σχεδιασμός ανάπτυξης στο εξωτερικό, όπου μέχρι σήμερα η INTRAFASHION έχει περιορισμένη παρουσία, με εννέα καταστήματα, κάποια από τα οποία βρίσκονται στο πολύ αρχικό στάδιο εισόδου σε νέες αγορές όπως σε Μάλτα και Ιταλία.

Ο ένας τρόπος ανάπτυξης θα είναι οι διαδικτυακές πωλήσεις , με την Εταιρεία μόλις πριν δύο εβδομάδες να έχει ανεβάσει στο internet την καινούργια  πλατφόρμας για το eshop της, που σχεδιάσθηκε έτσι ώστε να λειτουργεί σαν multistore, αλλά με κεντρική διοίκηση, σε 15 διαφορετικά eshops σε όλο τον κόσμο. Αυτό το project απαίτησε σχεδιασμό και δουλειά εκ βάθρων, όπως επισήμανε ο κ. Ματεμτζής.

Ο άλλος τρόπος ανάπτυξης θα είναι η δημιουργία φυσικών καταστημάτων, μέσω franchising έτσι που σε τέσσερα χρόνια από σήμερα, τα 9 καταστήματα εξωτερικού να φτάσουν από 55 έως και 75.

«Η ανάπτυξη θα γίνει από master franchisees, η INTRAFASHION δεν θα επενδύσει σε πάγια, αλλά μόνο στην κατά τόπους υποστήριξη του μάρκετινγκ. Θα εξέταζα κάποιο joint venture μόνο για πολύ μεγάλο deal».

Σήμερα η «Pink Woman» έχει παρουσία σε Κύπρο, Μάλτα, Ιταλία ενώ πάει να τεστάρει τις αγορές της πρώην Γιουγκοσλαβίας ανοίγοντας κατάστημα και στο Κόσσοβο. Στην  Κύπρο βρίσκεται με τέσσερα καταστήματα, που εξαγοράσθηκαν από τους franchisees προκειμένου η κυπριακή θυγατρική να αποτελέσει το όχημα  ανάπτυξης στο εξωτερικό.

«Βλέπουμε επέκταση σε αρκετές αγορές, για παράδειγμα στη Ρουμανία και χώρες της Μέσης Ανατολής. Η ανάπτυξη αυτή θα γίνει μέσω master franchisees. Εξαίρεση θα αποτελέσει η Ιταλία, όπου μάλιστα πριν δύο μήνες ανοίξαμε το πρώτο μας κατάστημα στη Νάπολη. Η ιταλική αγορά είναι μεγάλη και ιδιαίτερη, οπότε εκεί θα προχωρήσουμε με περιφερειακούς franchisees. Ίσως στην πενταετία, να ανοίξουν 10-12 καταστήματα στις 4-5 σημαντικές πόλεις της περιφέρειας Καμπανίας», πρόσθεσε ο επιχειρηματίας.

Ανάπτυξη με fast fashion

H ΙΝΤRAFASHIOΝ, που έχει στην Ελλάδα το design και το product management αλλά την παραγωγή σε χώρες που μπορούν να ανταποκριθούν λόγω χαμηλότερου κόστους και ταχύτερων χρόνων ανταπόκρισης, βασίζει το μοντέλο λειτουργίας της στο fast fashion, δηλαδή στη μεγάλη πληθώρα κωδικών και στους σύντομους χρόνους αλλαγής τους.

«Δεν θα έλεγα ότι το «φρέσκο» ένδυμα, είναι και στενά «νεανικό». Νεανικά ρούχα αγοράζουν και οι γυναίκες των 35-40 ετών. Άλλωστε ένα δίκτυο των 100 καταστημάτων , με πανελλαδική διασπορά, δεν μπορεί να απευθύνεται σε μία περιορισμένη, niche αγορά. Παρομοιάζοντας θα έλεγα πως δεν μπορείς να ψαρεύεις με μικρή απόχη σε ανοιχτές θάλασσες».

Ο covid-19 φέρνει αναδιατάξεις

Το 2020 αναμφίβολα είναι μία δύσκολη χρονιά και για τον κλάδο της ένδυσης και η πανδημία φέρνει σημαντικές ανακατατάξεις στην αγορά.

Ο κ. Ματεμτζής προέβλεψε μείωση της κατανάλωσης στο ορατό μέλλον, τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι του 2021, άρα και συρρίκνωση της λεγόμενης «πίτας» για τον κλάδο.

Η μείωση της κατανάλωσης αλλά κυρίως η έλλειψη ρευστότητας, είναι αυτή που θα οδηγήσει σε πολύ μεγάλες αναδιατάξεις με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί ένα περισσότερο ολιγοπωλιακό περιβάλλον.

«Εκτιμώ ότι συνεπεία των ανωτέρω, η αγορά του real estate θα προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα, οπότε και το κόστος ενοικίασης καταστημάτων θα εκλογικευθεί, προσεγγίζοντας αναλογικά στην πτώση του τζίρου.

«Οι τρεις παραπάνω εξελίξεις, δυσάρεστες εν πολλοίς για τον κλάδο συνολικά, θα ευνοήσουν την ανάπτυξη της INTRAFASHION και τη μεγαλύτερη διείσδυση της «Pink Woman», που θα περάσει το 2020 σε κερδοφορία και μάλιστα ισχυρή», κατέληξε ο κ. Ματεμτζής.