Θεσ/νίκη: Οργή γονέων για τα προβλήματα στο 90ο Δημοτικό σχολείο

Ελλάδα Παιδεία

Εμπαιγμό από τους αρμόδιους, αδιαφορία και αναλγησία καταγγέλλει ο Σύλλογος Γονέων του 90ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, όσον αφορά τα πολλά και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο τους, τα οποία, όπως λένε οι ίδιοι, πρόκειται να αυξηθούν με την επικείμενη τοποθέτηση στην αυλή πέντε kibo, που θα φιλοξενήσουν άλλα περίπου 100 παιδιά.

Τουαλέτες «τρώγλες» εδώ και χρόνια, προβλήματα με υγρασία-μούχλα, ελλείψεις χώρων, κατάργηση της μιας από τις δύο κύριες εισόδους του κτιρίου, λίγες και χαλασμένες βρύσες, έλλειψη συντήρησης σε εξωτερικούς χώρους. Προσεχώς και περισσότερα παιδάκια στο σχολείο. Αυτά είναι τα βασικότερα προβλήματα που έχουν φέρει τους γονείς των μαθητών του 90ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, στα όρια τους.

Τις τελευταίες μέρες, όπως αναφέρει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 90ου Δημοτικού, Πρόδρομος Πετρίδης, οι γονείς προχώρησαν σε αρκετές συναντήσεις και δράσεις, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόθεση του δήμου να εγκαταστήσει στην αυλή του σχολείου πέντε kibo τα οποία θα φιλοξενήσουν περίπου 100 μαθητές νηπιαγωγείου.

Σε συνδυασμό με τα 185 παιδιά του δημοτικού και τα άλλα 70 παιδιά του 7ου Νηπιαγωγείου που στεγάζεται στο ίδιο κτίριο, τα παιδιά «κονσερβοποιούνται», τονίζει ο Σύλλογος, τονίζοντας πως οι γονείς γίνονται «μπαλάκι» ανάμεσα στον Δήμο Θεσσαλονίκης και την Πρωτοβάθμια, για το ποιος ευθύνεται για αυτήν την κατάσταση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τριτοκοσμικές εικόνες στο 90ο Δημοτικό Θεσ/νίκης (ΦΩΤΟ)

«Σε συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και με τον προϊστάμενο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης , μας είπαν ότι το θέμα των kibo αφορά απόφαση του δήμου και από τη στιγμή που ο δήμος δεν προσφέρει άλλους χώρους, άλλη λύση δεν υπάρχει. Από τον δήμο τη μια μας έλεγαν ότι καλώς δεν εξαιρεθήκαμε από την υποχρεωτική δύσκολη προσχολική εκπαίδευση γιατί φέτος υπάρχουν τα κονδύλια για να ανταποκριθεί και πως οι δήμοι που εξαιρέθηκαν θα βρουν μπροστά τους το πρόβλημα του χρόνου, από την άλλη όμως, είδαμε ότι είχαν υποβάλλει αίτημα για εξαίρεση. Δεν βγάζεις άκρη…» δηλώνει ο κ. Πετρίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι υπεύθυνοι θα φέρουν άλλα πόσα παιδιά, από τέσσερα διαφορετικά νηπιαγωγεία, στην αυλή του 90ου, τη στιγμή που οι 8 από τις 10 τουαλέτες του σχολείου δεν λειτουργούν, οι δύο που λειτουργούν δεν έχουν χερούλια και στις τρεις δεν πατιέται το κουμπί από το καζανάκι. Επίσης υπάρχουν μόλις 9 βρύσες εκ των οποίων λειτουργούν οι 5, σε αίθουσα του πάνω ορόφου έχει μούχλα από διαρροές, υπάρχουν λακκούβες σε διάφορα σημεία της αυλής, οι μπασκέτες δεν έχουν προστατευτικά γύρω από τις βάσεις τους και η μια από τις δύο κύριες εισόδους που είχε το σχολείο, είχε καταργηθεί για να γίνει αίθουσα πριν χρόνια και ακόμα παραμένει έτσι…

Ειδικά όσον αφορά τις τουαλέτες, λέει πως παραμένουν εδώ και χρόνια έτσι, παρά τις υποσχέσεις για βελτίωση τους και πέρυσι μετά από κινητοποίηση που είχε γίνει στο σχολείο είχαν γίνει ελάχιστα πράγματα, όπως το κλείσιμο κάποιων κενών με μια λωρίδα ξύλου, η τοποθέτηση νέων χερουλιών σε νέες τρύπες όμως αφήνοντας τις άλλες ανοιχτές! κτλ κτλ. Το δε υγειονομικό έχει «επισκεφτεί» το σχολείο 2 φορές, με την τελευταία το αρχές του 2020, με τις επισημάνσεις του να μην έχουν διευθετηθεί μέχρι στιγμής.

«Κάνουν τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, όπως όπως, κλείνοντας αίθουσες εργαστηρίων, καλλιτεχνικών, κλείνοντας γυμναστήρια και βάζοντας χωρίσματα από γυψοσανίδες. Αφού είπαν πως βρήκαν επιπλέον αίθουσες που «έκρυβαν» οι διευθυντές (εννοώντας τις παραπάνω αίθουσες που έκλεισαν), ενημερωθήκαμε πως τα kibo από τα συνολικά 39 που ήταν να βάλει ο δήμος σε σχολεία, θα τοποθετηθούν τελικά 10 και πως θα γίνει προσπάθεια να μπουν αυτά σε οικόπεδα και όχι σε αυλές σχολείων. Δεν βγάζεις άκρη με όσα λένε» επισημαίνει ο κ. Πετρίδης, λέγοντας ακόμη πως για το 90ο δεν έχει αλλάξει μέχρι στιγμής ο προγραμματισμός και πως αναμένονται πέντε kibo.

Όσον αφορά στα επόμενα βήματα του Συλλόγου Γονέων, ο πρόεδρος του αναφέρει ότι θα ζητηθεί συνάντηση και με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και με την Πρωτοβάθμια, για να γίνει αναλυτική ενημέρωση για τα ανοιχτά θέματα, ενώ για το επόμενο διάστημα εξετάζεται η ανάρτηση κάποιου πανό ή κάποια κινητοποίηση όπως αποχή, προκειμένου να διεκδικήσουν λύση οι γονείς, στα προβλήματα του 90ου.

Διαβάστε αναλυτικά και την ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων:

Κραυγή Αγωνίας

Παιδιά κονσερβοποιημένα εν καιρώ Πανδημίας

Λυπούμαστε ειλικρινά αυτές τις ημέρες όταν διαβάζουμε και ακούμε έως και διθυραμβικές ανακοινώσεις των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Περιφερειακής και Ανατολικής Θες/νίκης) και του Δήμου Θεσσαλονίκης σχετικά με τον τρόπο που τελικά επέλεξαν και συνυπέγραψαν να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά αλλά και την απίστευτη προχειρότητα που επέδειξαν για να αντιμετωπίσουν την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στην πόλη μας.

Μάλιστα το όλο αλαλούμ γίνεται ακόμη πιο αδικαιολόγητο και αδιανόητο για τους παραπάνω συνυπεύθυνους και συνυπογράφοντες των διαφόρων αποφάσεων για τη σχολική στέγη των νηπίων και προνηπίων, μιας και η συγκεκριμένη υποχρέωση είναι γνωστή και νομοθετημένη απαίτηση του κράτους  από διετίας. Δυο και πλέον χρόνια τι ακριβώς έχει γίνει αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι;;;;;

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, οι σπουδαίοι που εναλλάσσονται σε θέσεις κλειδιά και «ευθύνης» για τη σχολική στέγη, ενώ ζητούν την εκλογική μας στήριξη ή αιτούνται και απονέμονται τις θέσεις αυτές βάση αρχικών υποσχέσεων και δεσμεύσεων αντίθετων από τις πράξεις τους, «ξεχνούν» να εκφράσουν τη λύπη τους για τις αστοχίες τους και τις αλλαγές επί των αρχικών τους δεσμεύσεων και να προσπαθήσουν έστω για την επιδιόρθωσή των νέων προβλημάτων που προκαλούν τελικά οι αποφάσεις τους.

Επί του προκειμένου, όσον αφορά τη σχολική στέγη, δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη να κάνουν αναφορά στην ακαταλληλότητα των χώρων που χρησιμοποιήθηκαν φέτος, με προχειρότητα, επικίνδυνη για κακοτεχνίες βιασύνη και δίχως έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των άμεσα ενδιαφερομένων, δηλαδή των γονέων και των διευθύνσεων των σχολείων. Δε φαίνεται να ενοχλούνται και να ανησυχούν εν τέλει για τα αμφιβόλου νομιμότητας υπόγεια και αίθουσες εργαστηρίων που καταλήφθηκαν και τις τόσες αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και γυμναστηρίων που με προχειροκατασκευές καταργήθηκαν, έκλεισαν ή/και χωρίστηκαν ξαφνικά με γυψοσανίδες, δίχως κανένα εργονομικό σχεδιασμό,  για να στεγάσουν και στοιβάξουν νηπιάκια και προνηπιάκια της δίχρονη προσχολικής εκπαίδευσης.

Αναρωτιόμαστε ….. η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών λήφθηκε υπόψη στις αποφάσεις αυτές;;; Των νηπιαγωγών και των δασκάλων τους;;;; Η άποψη και η έγκριση της κοινωνίας έστω;;;

Από ό,τι φαίνεται όμως, δυστυχώς το ντόμινο της προχειρότητας και της δημιουργίας νέων προβλημάτων δε σταματά εδώ.

Η  λύση της «δίκην σποράς» τοποθέτησης προκατασκευασμένων αιθουσών τύπου kibo, χωρίς κριτήρια, παρά μονό με αυτό της ύπαρξης ελευθέρου (αλλά ζωτικής σημασίας) ανοιχτού αύλειου σχολικού χώρου, θεωρήθηκε μετά από διετή και πλέον διαβούλευση των αρχών και επιλέχτηκε ως η ιδανικότερη για στέγαση των παιδιών 4 (παρά) και 5 ετών και των εκπαιδευτικών τους. Και μάλιστα θα πρέπει εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς νομαδικά να μεταφέρονται τα παιδάκια αυτά σε διαφορετική γειτονία από αυτήν που έκαναν εγγραφή, ίσως και έως 1 χιλιόμετρο πιο μακριά από το σπίτι τους, γιατί τα kibo δε προβλέπεται να τοποθετηθούν σε αυλή σχολείου κοντά στο νηπιαγωγείο της γειτονίας τους!!!

Παράλληλα, οι υπεύθυνοι του Δήμου Θεσσαλονίκης διαδίδουν ότι, με τις προχειρότατες τακτικές χρήσης ακατάλληλων αιθουσών πολλαπλών χρήσεων ή υπογείων, κατάφεραν να μειώσουν τον αριθμό των απαραίτητων kibo που είχε αρχικά εκτιμηθεί να στηθούν, μιλώντας για τεράστια επιτυχία. Σε θεωρητικό βέβαια επίπεδο χωρίς να μπορεί να διαβεβαιωθεί ούτε καν αυτό εγγράφως.

Διερωτόμαστε αλήθεια, τελικά το να στοιβάξουν παιδιά τυχαία, οπουδήποτε και με οποίες συνθήκες  και τίμημα, για να μη «φανούν» πολλά τα kibo που θα «φυτευθούν» τελικά, αντί για δέντρα και πράσινο στις σχολικές αυλές, έγινε για να μπορεί ο Δήμος μας να δικαιολογείται και να διατυμπανίζει στο τέλος πως τα κατάφερε;;; Μήπως τελικά να αποδοθούν συγχαρητήρια αντί για παράπονα και να προβληθεί όλη αυτή η προσπάθεια ως παράδειγμα προς μίμηση μιας καλής πρακτικής για το μέλλον της σχολικής στέγης γενικότερα;;; Τελικά βρέθηκε η πολυπόθητη λύση αυτού του προβλήματος;;;

Και μετά από όλα αυτά έχουν τοποθετήσει τους γονείς στη μέση και τους εμπαίζουν, Δήμος και τοπικοί εκπρόσωποι του ΥΠΕΠΘ για το ποιος έχει την ευθύνη για όλον αυτό τον επικίνδυνο παραλογισμό.

Καταστρέφουν αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, εργαστήρια, καινούρια γήπεδα και κλείνουν αυλές δημοτικών σχολείων, για να εγκαταστήσουν kibo και να βάλουν τελικά μέσα τα παιδάκια που για πρώτη φορά αποχωρίζονται το σπίτι τους για να πάνε …… στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο.

Προκάτ αίθουσες έχουν τοποθετηθεί και πριν από 10ετίες ως έκτακτη και προσωρινή λύση μετά από σεισμούς ή άλλους λόγους στατικότητας κυρίως. Προσωρινά όμως, παραμένουν 10, 15, 20 και πλέον χρόνια τώρα ….

Είθισται τα σύγχρονα σχολεία και οι αίθουσες για τους μικρούς μαθητές να έχουν συγκεκριμένα κριτήρια κατασκευής, λειτουργικότητας και ασφάλειας και αυτά πρέπει να ακολουθούνται. Ως εκ τούτου η οποιαδήποτε σύγκριση μεταξύ των σχολικών μονάδων θα πρέπει να γίνεται με στόχο τη βελτίωση και με πρότυπο το καλύτερο και λειτουργικότερο και όχι το χειρότερο και κατεστραμμένο.

Λυπηρό μεν, αλλά στις όποιες επικοινωνίες μας με τους αρμόδιους για τα προβλήματα του σχολείου μας, εν έτη 2020, απροκάλυπτα μας «συμπαραστέκονται και μας παρακινούν» στο να είμαστε και ευγνώμονες που έχουμε όρθιο σχολείο συγκρίνοντάς μας με το χειρότερο δυνατό για να παίρνουμε …. κουράγιο. «Υπάρχουν και χειρότερης κατάστασης σχολεία» μας λένε χαρακτηριστικά, υποτιμώντας έτσι τα προβλήματα του και μετακινώντας την επίλυση τους αόριστα στο μέλλον. Ασχέτως χρόνια τώρα αν είναι εντός και εκτός κτιρίου ασυντήρητο γενικά, οι τουαλέτες του χρήζουν άμεσης επισκευής μετά και από σχετικές αλλεπάλληλες υποδείξεις υγειονομικών ελέγχων και οι μισές οι βρύσες στην αυλή δε λειτουργούν. Ασχέτως αν είναι ήδη εξαιρετικά συνωστισμένο και παρόλα αυτά θα γεμίσει η αυλή του με προκάτ/ kibo και περισσότερα παιδάκια προκαλώντας σμίκρυνση του χώρου και συγχρόνως αύξηση του συγχρωτισμού εν μέσω πανδημίας. Θεωρητικά λοιπόν θα σχολιάζαμε και εμείς ότι και τα κοτέτσια για τις όρνιθες προστατεύουν από τη βροχή και τον ήλιο αλλά τις προχειρότητες κάποια στιγμή τις παρασέρνει κάποιος κυκλώνας «Ιανός». Το θέμα και το κρίμα είναι όμως, το ποιος θα την πληρώσει. Εδώ θα αντισταθούμε και ξεκάθαρα θα πούμε, ΌΧΙ τα παιδιά μας!!

Και όλα αυτά κοστίζουν γενικά και στον Έλληνα πολίτη!

Τραγικότητες άνευ προηγούμενου!!!

Δημοτικές αρχές αλλά και Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μας δηλώνουν ότι «δεν μπορούν να κάνουν τίποτα» και ότι είναι απλώς οι άβουλες ενδιάμεσες υπογραφές σε οποιαδήποτε απόφαση. Είναι να αναρωτιέται να κανείς …. πρόκειται για υψηλόβαθμες έμμισθες θέσεις για «μόστρα» μοναχά, δίχως αντικείμενο και ευθύνες;;; Σε ποιον να απευθυνθούμε εν τέλει;;;

Αν τελικά η τοπική αυτοδιοίκηση είναι μονάχα ένα άβουλο εκτελεστικό όργανο του απομακρυσμένου ΥΠΕΠΘ και αδυνατεί να υπερασπιστεί την κάθε τοπική κοινωνία και τα προβλήματα τής ή αν το ΥΠΕΠΘ αδυνατεί να υποστηρίζει και ενισχύει την τοπική του αποκεντρωμένη διοίκηση και τους Δήμους στα θέματα παιδείας, τότε οι γονείς και τα παιδιά μας είμαστε απροστάτευτοι. Αν ισχύει αυτό πρέπει με κάθε τρόπο να προστατεύσουμε και να μιλήσουμε για τα δημοκρατικά μας δικαιώματά, τις δημοκρατικές διαδικασίες και την ενίσχυση και προστασία των θεσμών. Ακόμη και εάν οι φορείς εξουσίας φαίνεται να τα έχουν παραμερίσει όλα αυτά και πετούν απλά ο ένας το μπαλάκι της ευθύνης στον άλλο, εμείς έχουμε χρέος να απαιτήσουμε να μη συμβούν όλα αυτά.

Ως γονείς, ως σύλλογος γονέων,  θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προασπίσουμε τα δικαιώματα όλων των παιδιών στον Δήμο Θεσσαλονίκης ενάντια στο κλείσιμο γυμναστηρίων, στη χρήση υπογείων ως αίθουσες και στην άναρχη και πρόχειρη τοποθέτηση προκάτ αιθουσών/ kibo, αφού ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο 2ος μεγαλύτερος της Ελλάδας, δε δείχνει ακόμα να μπορεί να σταθεί δίπλα μας και να εναντιωθεί σε τέτοιες παράλογες προχειρότητες και τακτικές εν καιρώ  πανδημίας.

Ο ιστορικός του μέλλοντος, γνωρίζοντας και τις εξελίξεις της μηχανικής και της τεχνολογίας,  πραγματικά θα αναρωτιέται σε ποια εποχή ή και αιώνα θα  πρέπει να επανατοποθετήσει τη χώρα και την πόλη μας και σε ποιο σημείο της εξελικτικής χρονογραμμής ταιριάζουν οι επιλογές της άρχουσας τάξης για την προσχολική εκπαίδευση. Σε ποιο χθες ζούμε;;;

Ειλικρινά δε θέλουμε, ούτε συνειδησιακά μπορούμε, να είμαστε συμμέτοχοι σε μια τέτοια τραγική έναρξη της σχολικής σταδιοδρομίας των παιδιών μας, δηλαδή του μέλλοντός μας. Μπορεί να πέρασαν από ό,τι φαίνεται δυστυχώς άπρακτα και κενά προγραμματισμού 2 χρόνια και πλέον μέχρι σήμερα από την έκδοση του νόμου για την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, αλλά είναι ευκαιρία να ξεκινήσει καλύτερα και πιο ευοίωνα ένας προγραμματισμός για το σχολικό έτος 2021 -2022. Οικόπεδα και δημοτικά κτίρια υπάρχουν και δεν μπορεί να μην τα γνωρίζετε. Σας  παρακινούμε και σας  παρακαλούμε, κάντε τα λειτουργικά και χρησιμοποιήστε τα, ετοιμάστε ασφαλή σχολική στέγη το συντομότερο δυνατό, και όλοι εμείς μαζί σας.

Σας παρακαλούμε, προσκαλέστε μας και προκαλέστε μας να στηρίξουμε ορθά προγραμματισμένες και οργανωμένες, σύννομες, υγιεινές και ασφαλείς επιλογές όσον αφορά τη σχολική στέγη και τη παιδεία γενικότερα, ώστε όλοι μαζί να είμαστε μόνο περήφανοι για το αποτέλεσμα των προσπαθειών μας. Στην αντίθετη περίπτωση θα οδηγηθούμε στα νόμιμα, όπως ακριβώς θα κάνατε και εσείς αλλά και κάθε ενεργός πολίτης της κοινωνίας μας, που του καταπατούν το δικαίωμά του να έχει μια ασφαλή και σύγχρονη στέγη για τα παιδιά του.

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 90ού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης