Salt Odyssey: Τα πολυταξιδεμένα φυσικά ελληνικά αλάτια, με τα 30 διεθνή βραβεία

Επιχειρήσεις

Τριάντα βραβεία, μετάλλια και διακρίσεις μέσα σε μία τριετία, είναι η «σοδειά» της Salt Odyssey, η οποία κάθε χρόνο από το 2015 ως και φέτος, κερδίζει το κορυφαίο βραβείο γεύσης στην iTQi των Βρυξελλών με το καπνιστό της αλάτι, έχοντας καταφέρει να είναι η πιο πολυβραβευμένη εταιρεία στο είδος της παγκοσμίως, εξάγοντας πλέον το 45% της παραγωγής της.

Πόσο επιτυχημένη είναι η Salt Odyssey; Τόσο επιτυχημένη που το φυσικό αλάτι Μεσολογγίου, που πρώτη αυτή κυκλοφόρησε στην αγορά,  σχεδόν έχει πάρει το μερίδιο του κάποτε περιζήτητου ορυκτού αλατιού Ιμαλαΐων. Τόσο επιτυχημένη, που φίλοι από την Αθήνα, μας έφεραν τα περασμένα Χριστούγεννα, μία συλλογή εκλεκτών αλατιών της Salt Οdyssey, για δώρο!

Σήμερα τα προϊόντα της Salt Odyssey, σαρώνουν βραβεία και ταξιδεύουν σε Ευρώπη, Αυστραλία, Σιγκαπούρη, Καναδά, ΗΠΑ, με πιο πρόσφατους νέους προορισμούς το Κουβέϊτ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Αλλά το παγκόσμιο ταξίδι, η «Οδύσσεια» του Μάριου Καρασλίδη και του Χάρη Σιώνα, στο κόσμο του αλατιού, έχει τη βάση του στη Θεσσαλονίκη, τις ρίζες του στο πρώτο κατάστημα προϊόντων υγιεινής διατροφής στην πόλη- στο Ζωή και Υγεία- και πολύτιμη πρώτη ύλη, το φυσικό, ανεπεξέργαστο αλάτι Μεσολογγίου, το πολυτιμότερο αλάτι της ελληνικής γης.

Οι δύο φίλοι, ‘μπήκαν στο χορό’ των υγιεινών και βιολογικών προϊόντων το 2008, με μία σειρά προϊόντων κάτω από το brand ΒΙΟδύναμη, για να στραφούν σταδιακά σε αυτό το εξαιρετικής ποιότητας θαλασσινό αλάτι που παράγεται στο Μεσολόγγι. Με πρώτη ύλη το φυσικό αλάτι Μεσολογγίου, προχώρησαν σταδιακά στη δημιουργία περίπου 30 διαφορετικών ειδών αλατιού, καθώς στο απλό αλάτι, ήρθαν να προστεθούν τα καπνιστά αλάτια σε ξύλο οξιάς, τα αλάτια με βότανα, με σουσάμι, με πάπρικα. Σήμερα τα προϊόντα της «Αλάτια ΟΕ-Σιώνας, Καρασλίδης», ταξιδεύουν σε κάθε γωνιά της γης κάτω από το brand Salt Odyssey.

«Αποδεικνύουμε με χημικές αναλύσεις και πιστοποιητικά ότι τα αλάτια Μεσολογγίου που παράγουμε και εμπορευόμαστε, είναι προϊόντα φυσικά που η μόνη, απολύτως φυσική επεξεργασία, στην οποία έχουν υποβληθεί και που είναι απαραίτητη για λόγους υγείας, είναι η πλύση τους. Θέλω να επιστήσω την προσοχή των καταναλωτών στη σημασία της ανάλωσης καθαρισμένου αλατιού», τόνισε στο GRTimes.gr o κ. Χάρης Σιώνας υπογραμμίζοντας ξανά και ξανά, ότι τα τρία ισχυρά χαρτιά της Salt Odyssey αλλά και της BIOδύναμης που συνεχίζει να υπάρχει ως brand, είναι το «φυσικό», το «υγιεινό» και το «ιδιαίτερο» στα προϊόντα της. Προϊόντα φυσικά, αγνά, υγιεινά και …διαφοροποιημένα, τέτοια που μπορούν να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό και να βγούνε και νικητές.

«Σε ειδικό καπνιστήριο, παράγονται τα καπνιστά αλάτια ενώ στις εγκαταστάσεις μας στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, γίνονται οι προσμίξεις και εφαρμόζονται οι φυσικές μέθοδοι που χρησιμοποιούμε, για την παραγωγή των τελικών προϊόντων. Mας  αρέσει να καταπιανόμαστε με πιο δύσκολα εγχειρήματα, μας γοητεύουν οι προκλήσεις» συμπλήρωσε ο κ. Σιώνας για να επισημάνει ότι για το κάθε διαφοροποιημένο είδος αλατιού, απαιτούνται δοκιμές επί δοκιμών, μέχρι να εξασφαλιστεί ότι το προϊόν μένει αναλλοίωτο μέχρι την ημερομηνία λήξης του. Κι’ αυτές οι δοκιμές διαρκούν ως και δύο χρόνια, ακριβώς επειδή δεν χρησιμοποιούνται χημικά συντηρητικά.

Στις εγκαταστάσεις της Eταιρείας ίσως και να υπάρχουν περισσότεροι από 120 κωδικοί προϊόντων. Διαφορετικά είδη, σε διαφορετικές συσκευασίες, σε μύλους, σε κουτάκια, σε σακουλάκια, σε συσκευασίες δώρων.

Τα πιο ξεχωριστά αλάτια, τα πιο ιδιαίτερα της Salt Odyssey είναι τα καπνιστά και οι νιφάδες αλατιού, αλλά η μεγαλύτερη ζήτηση αφορά στο απλό αλάτι.

Καταλήγοντας ο κ. Σιώνας σε μία συζήτηση που αφορά γενικότερα, τα φυσικά, αγνά και ποιοτικά προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα από μικρούς παραγωγούς, προϊόντα που δύσκολα βρίσκει κάποιος στην αγορά, τονίζει ότι «άλλο είναι το καλό προϊόν και άλλο το επιτυχημένο εμπορικά προϊόν, δεν είναι εύκολο για τον μικρό παραγωγό να σταθεί στα ράφια των μεγάλων λιανεμπορικών».

Εν τούτοις τα Salt Odyssey, είναι σε 80 καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος και μέσω συνεργάτη στο δίκτυο της Σκλαβενίτης- Ελληνικές Υπεραγορές. Από το σύνολο των πωλήσεων, ένα 5% αφορά λιανεμπορικές αλυσίδες, ποσοστό 10% την αγορά HORECA, ενώ πολύ σημαντική αγορά είναι τα καταστήματα υγιεινής διατροφής, delicatessen και η λιανική σε τουριστικούς προορισμούς.  Στις πωλήσεις αυτές θα πρέπει να προστεθεί και το 45% , που αφορά αγορές εξωτερικού, με τις εξαγωγές να εμφανίζουν ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική.