Aλ. Αγγελόπουλος: Τουρισμός και νέα ελληνική πραγματικότητα

Επιχειρήσεις

Οι επιχειρηματίες του Τουρισμού και της Ξενοδοχίας άνοιξαν φέτος τα ξενοδοχεία τους σε συνθήκες covid -19, κάνοντας μία απόλυτα υπεύθυνη επιλογή για να στηρίξουν την εθνική οικονομία και την απασχόληση, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι σε μία σεζόν με πολλούς αστάθμητους παράγοντες και συνεχείς μεταπτώσεις, θα πληρώσουν το κόστος αυτής της επιλογής.

Όπως όμως τονίζει σε άρθρο του στο GRTimes.gr o Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Aldemar κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, θα πρέπει και η κυβέρνηση, με μεγαλύτερη ταχύτητα στην εφαρμογή υποστηρικτικών μέτρων, να ενισχύσει τον Ελληνικό Τουρισμό, αφήνοντας περιθώρια ευελιξίας στη λειτουργία του Κλάδου που αιμοδοτεί το σύνολο της εθνικής οικονομίας.

«Η χώρα μας έβγαλε χαρακτήρα στη διάρκεια αυτής της κρίσης» και θα πρέπει, σαν συνομιλητής με ειδικό βάρος στην Ευρώπη, να επιδείξει αντανακλαστικά και με γρήγορες ενέργειες και καλύτερο συντονισμό, να θεραπεύσει έγκαιρα τις παραφωνίες που παρατηρούνται στον τρόπο αντιμετώπισης  της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης. Υπό αυτή την έννοια δεν μπορούν να υπάρχουν διαφορετικά μέτρα και σταθμά στη μεταχείριση του Τουρισμού, ενός κλάδου εντάσεως εργασίας και υψηλής ενεργειακής κατανάλωσης, από τη Βιομηχανία.

Κι’ όπως αναλύει την κατάσταση ο κ. Αγγελόπουλος:

«Πολλά έχουν λεχθεί για τη φετινή σεζόν. Συνοψίζοντας είναι μία σεζόν που θα κινηθεί μεταξύ του 20% και 25% της πληρότητας, ενώ θα έχει απώλειες σε δημόσια έσοδα που θα ξεπερνούν τα 14 δις.

Η λογική, ακόμα και για τον πιο αισιόδοξο, θα ήταν να μην ανοίξουμε τα ξενοδοχεία, τόσο για το θέμα της  υγείας όσο και για να αποφύγουμε την άδικη και κακόβουλη κριτική.  Άλλωστε  σε μία χρονιά που οι πληροφορίες δίνονται σχετικά καθυστερημένα και ο προγραμματισμός είναι αδύνατος, δεν μας έμενε και πολύς χώρος δράσης.

Αυτό που έγινε σαφές, είναι πως οι επιχειρηματίες του τουρισμού και της ξενοδοχίας συνεχίζουν να παίζουν το ρολό του απόλυτου υποστηρικτή της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης. Αν και ήταν πράξη που αποδεικνύει για άλλη μία φορά έμπρακτα την στήριξη στο έργο της κυβέρνησης, το αίσθημα αυτοσυντήρησης επιβάλλει να θυμίσουμε ότι δεν έχουμε καταφέρει ακόμα τίποτα. Συνεχίζει να είναι πρώτης σημασίας η οικονομική στήριξη του κλάδου, που με τη σειρά του στηρίζει τη μεταποίηση, το λιανεμπόριο,  το σύνολο της προμηθευτικής αλυσίδας, τον πρωτογενή τομέα και ένα σωρό άλλους κλάδους  που είναι άμεσα εξαρτημένοι από την οικονομία της φιλοξενίας.

Το φθινόπωρο που θα έρθει φαντάζει οδυνηρό, ενώ και η σεζόν του 2021 δείχνει ότι θα πάρει μπρος πολύ αργά και θα γεννήσει σημαντικές απώλειες για τον τουριστικό κλάδο και τους κλάδους που εξαρτώνται από αυτόν. Τόσο η εποχική ξενοδοχεία αλλά κυρίως οι ετήσιας λειτουργίας μονάδες θα αντιμετωπίσουν σειρά από προβλήματα που δεν έχουν παρουσιαστεί στην πραγματική τους διάσταση.

Στο μεταξύ ξενοδόχοι στηρίζουν στο μέγιστο βαθμό την απασχόληση, παρεμβαίνουν μέσω της ΠΟΞ και του ΞΕΕ, τόσο στα αρμόδια υπουργεία,  για περισσότερες και ουσιαστικότερες παρεμβάσεις στο μέτρο των δυνατοτήτων που υπάρχουν.

Η κυβέρνηση δείχνει να αντιλαμβάνεται και να αντιδρά, χρειάζεται βέβαια μεγαλύτερη πίεση ως προς τους χρόνους υλοποίησης και την ακρίβεια στις διατυπώσεις των μέτρων.  Είδαμε για παράδειγμα τη μείωση στα τιμολόγια της ΔΕΗ για τη βιομηχανία, ένα ζήτημα που είναι εξίσου σημαντικό στις ξενοδοχειακές μονάδες που λειτουργούν και αυτές με ψηλό κόστος ενέργειας και ρεύμα μέσης τάσης, να μην εφαρμόζεται στα ξενοδοχεία.

Δεδομένου πια πως οι αγορές προέλευσης ανοιγοκλείνουν, εφόσον αλλάζει συνέχεια το υγειονομικό τους προφίλ,  πρέπει να δοθεί η απαραίτητη ευελιξία στα ξενοδοχεία  να προσαρμόζονται στις μεγάλες αυξομειώσεις των υποψήφιων τουριστικών αγορών προορισμών και τα ισχνά έσοδα, αφού το κόστος λειτουργίας τους χωρίς πελάτες είναι δυσβάσταχτο.

Κλείνοντας, τονίζω και πάλι τη μία και μοναδική αλήθεια. Οφείλουμε να έχουμε όλοι στο μυαλό μας πως η Ελλάδα έχει πολλές δυνατότητες να βρει διεξόδους και σε άλλες  οικονομικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας και αξιοποιώντας το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό της, το φυσικό της πλούτο, τις ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες αλλά και την πρόσβαση σε αναπτυξιακά κεφάλαια. Έως ότου όλα αυτά να αποτελούν τη νέα ελληνική πραγματικότητα, είναι ουτοπικό ή και εγκληματικό να εγκαταλείψει τη δραστηριότητα που αιμοδοτεί το σύνολο της οικονομίας της.

Η χώρα μας έβγαλε χαρακτήρα στη διάρκεια αυτής της κρίσης και είναι πλέον συνομιλητής με ειδικό βάρος στην Ευρώπη. Ας αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία συντονιζόμενοι καλύτερα και επεμβαίνοντας στις όποιες παραφωνίες έγκαιρα».

Το προφίλ του Ομίλου Aldemar

O Όμιλος Aldemar διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ελλάδα, με έξι πολυτελή ξενοδοχεία και δύο κέντρα θαλασσοθεραπείας, σε Κρήτη και Πελοπόννησο. Ο Όμιλος, με τα πολυβραβευμένα τουριστικά του συγκροτήματα, έχει πρωτοπορήσει στον τουρισμό ευεξίας, έχει διακριθεί για την προσήλωσή του στην προστασία του περιβάλλοντος, ενώ πιστεύει  στη σύνδεση τουρισμού και πολιτισμού και επενδύει σε αυτή.