8ο Ναυτιλιακό Συνέδριο: Προβληματισμός για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα – Μόνο 800 πλοία έχουν ελληνική σημαία

Ελλάδα Επιχειρήσεις Οικονομία

Ο προβληματισμός των πλοιοκτητών για τα νέα μέτρα για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, το κανονιστικό πλαίσιο, τις νέες ναυπηγήσεις και τις τάσεις στις διεθνείς ναυλαγορές τίθενται επί τάπητος στο 8ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.

Την ανάγκη για νέα ναυτιλιακά καύσιμα που δεν θα υποσκάπτουν τη βιωσιμότητα τόνισε μιλώντας στο 8ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της “Ν” ο κ.Γιάννης Ξυλάς εκ μέρους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Μέσα σε έναν κυκεώνα εξελίξεων, όπως σημείωσε ο κ.Ξυλάς, η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει πρωτοπόρος, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επενδύουν σε νέα, πιο αποδοτικά ενεργειακά και προηγμένα πλοία και η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία «έχει όλα τα εχέγγυα να συνεχίσει και θα συνεχίσει να πρωτοστατεί στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι». Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών έδωσε έμφαση στο θέμα των εναλλακτικών καυσίμων, επισημαίνοντας πως «απαιτείται έρευνα προς τη σωστή κατεύθυνση προκειμένου να αναδειχθούν νέα ναυτιλιακά καύσιμα τα οποία δεν θα υποσκάπτουν τη βιωσιμότητα» και πως «χρειαζόμαστε καύσιμα ασφαλή για τους ναυτικούς μας, για τα πλοία μας για το περιβάλλον, που θα είναι ανταγωνιστικά οικονομικά». Παράλληλα, χαρακτήρισε ως «μύθο» την αντίληψη ότι η ναυτιλία έχει τον τρόπο να κάνει την ενεργειακή μετάβαση μόνη της, τονίζοντας πως είναι απαραίτητη η συμβολή όλων των μερών. «Βρισκόμαστε στο κατώφλι μίας νέας εποχής. Οδηγός της πορείας μας προς αυτήν θα πρέπει να είναι το τρίπτυχο: ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα, προστασία του περιβάλλοντος και ταυτόχρονα οικονομική βιωσιμότητα», κατέληξε ο κ.Ξυλάς. Από την πλευρά του ο ιδρυτής των StealthGas, Imperial Petroleum και C3iS, Χάρης Βαφειάς, υπογράμμισε την ανάγκη ο IMO (σ.σ. Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας) να βάλει στόχους που είναι υλοποιήσιμοι, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι σήμερα και να ήθελαν όλοι να γυρίσουν τα πλοία τους σε αμμωνία και πράσινη μαιθανόλη, δεν υπάρχει η απαιτούμενη παραγωγή των εναλλακτικών καυσίμων. Ένα από τα μεγάλα αγκάθια, επίσης, κατά τον ίδιο, είναι το γεγονός ότι από τα 5.500 πλοία, ελληνική σημαία έχουν μόνο τα 800. «Γιατί να μην έχουμε 2.500 πλοία με ελληνική σημαία; Γιατί ο νόμος είναι τόσο αυστηρός, που δεν μας το επιτρέπει. Είναι κρίμα χώρες με πολύ μικρότερη ναυτιλιακή δύναμη να έχουν υπό τη σημαία τους πολύ περισσότερα πλοία», τόνισε σχετικά. Για το ίδιο θέμα, επίσης, ο ιδρυτής των εταιρειών Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas, Γιώργος Προκοπίου, υπογράμμισε ότι «δεν μπορεί κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση να αλλάζουν όροι και συνθήκες. Εγώ όταν ξεκίνησα είχα 35 βαπόρια, όλα με ελληνική σημαία. Έχοντας δει τον χάρο με τα μάτια μας, πήγαμε σε άλλες λύσεις – στην κυπριακή, στη μαλτέζικη σημαία κτλ». «Οι προκλήσεις που έχουμε σήμερα – πρόσθεσε ο κ.Προκοπίου –  είναι τόσο πολλές, που θα έλεγε κανείς ότι είμαστε παλαβοί όσοι μένουμε σε αυτή τη δουλειά». Η μεγαλύτερη πρόκληση όλων κατά τον ίδιο, είναι η ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας, μία δεύτερη είναι η αβεβαιότητα του trading, μία τρίτη πρόκληση είναι τα υψηλά επιτόκια, μία τέταρτη πρόκληση είναι οι εμπορικοί πόλεμοι και Πέμπτη και σημαντική πρόκληση είναι οι νέοι κανονισμοί για τη ρύπανση. Παράλληλα, ο κ. Προκοπίου δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση την ελληνική ναυτιλία, χαρακτηρίζοντας μάλιστα την Ε.Ε. ως ορκισμένο εχθρό της ελληνικής ναυτιλίας. Επίσης, τόνισε την ανάγκη για πιο στενή συνεργασία μεταξύ πλοιοκτητών και κράτους.   Με βάση πληροφορίες από το naftemporiki.gr   ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Διαρκής Ιερά Σύνοδος για Μονή της Χώρας: Από μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς σημείο διχασμού Χρ.Στυλιανίδης στο Συνέδριο της “Ν”: Περίοδος προκλήσεων και ανατροπών για την παγκόσμια ναυτιλία – Η Ελλάδα σε ρόλο “γέφυρας”  

The post 8ο Ναυτιλιακό Συνέδριο: Προβληματισμός για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα – Μόνο 800 πλοία έχουν ελληνική σημαία appeared first on GRTimes.gr.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ