Περιμένοντας το Οσκαρ ερμηνείας με την Κάρεϊ Μάλιγκαν

Πολιτισμός

Στο «Μαέστρο», βιογραφική ταινία για τον Λέοναρντ Μπέρνσταϊν και δεύτερη σκηνοθετική προσπάθεια του Μπράντλεϊ Κούπερ, η Κάρεϊ Μάλιγκαν υποδύεται τη σύζυγο του θρυλικού μαέστρου, Φελίσια Μοντεαλέγκρε. Και χάρη σε αυτή την ερμηνεία είναι φέτος, για τρίτη φορά στην καριέρα της, υποψήφια για Οσκαρ, αλλά και για Bafta.

Η Μάλιγκαν παρακολούθησε ζωντανά τη φετινή ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για Οσκαρ, με «την καρδιά της να τρέχει» στην αγροικία του Ντέβονσαϊρ, την οποία μοιράζεται με τον σύζυγό της, τραγουδιστή και τραγουδοποιό Μάρκους Μάμφορντ (των Mumford & Sons). Οπως αποκάλυψε στον Κέβιν Μάερ των Times του Λονδίνου –για παν ενδεχόμενο–, είχε κολλήσει γύρω από την οθόνη της τηλεόρασης χαρτάκια post-it με ενθαρρυντικά μότο, όπως «Είσαι υπέροχος!»

Η υποψηφιότητα για Οσκαρ, λέει γεμάτη ενθουσιασμό, «είναι το πιο cool πράγμα. Γιατί έρχεται από συνομηλίκους σου. Είναι τέλειο!» Τι πιστεύει για τους (κυριολεκτικά) χιλιάδες ηθοποιοί που λένε ότι τα βραβεία δεν έχουν σημασία και ότι αυτό που μετράει είναι η δουλειά; «Λένε 100% ψέματα» απαντά με στόμφο η αγγλίδα ηθοποιός.

Στη συνέντευξή της στους Times δεν έχασε επίσης την ευκαιρία να αναφερθεί στις φετινές αδικίες, όπως ήταν ο αποκλεισμός της Γκρέτα Γκέργουιγκ, η οποία υπογράφει τη σκηνοθεσία της «Barbie», από τις υποψηφιότητες για το Οσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας: «Είμαι τρομερά στενοχωρημένη για την Γκρέτα. Δεν ξέρω τι άλλο μπορείς να κάνεις ως σκηνοθέτης για να είσαι υποψήφια. Κάνεις μια ταινία που έχει αναγνωριστεί από τους κριτικούς, που είχε επίσης απίστευτη παγκόσμια επιτυχία, και παρ’ όλα αυτά δεν είσαι υποψήφια;» λέει.

Και τι γίνεται με το «Saltburn»; Η πολύκροτη ταινία της ταλαντούχας φίλης της Εμεραλντ Φένελ είναι μεν υποψήφια για πέντε Bafta, αλλά αγνοήθηκε από τα Οσκαρ. Η Μάλιγκαν έχει έναν μικρό ρόλο, υποδύεται την «poor dear» Πάμελα, και όμως σχεδόν κλέβει την παράσταση! Η αγγλίδα ηθοποιός παρακολούθησε την πρεμιέρα του «Saltburn» στο Λος Αντζελες μαζί με «άλλα 1.700 άτομα που έζησαν την καλύτερη εμπειρία».

«Νομίζω ότι το βασικό είναι το πόσο απίστευτα “φούσκωσε”. Αρχικά, οι άνθρωποι δεν ήξεραν πώς να ανταποκριθούν και ξαφνικά, στη συνέχεια, κατέλαβε το Διαδίκτυο και τώρα έχει γίνει ένα τεράστιο φαινόμενο. Μπορείς να αγοράσεις ακόμα και κεριά [στο Etsy και το Amazon] “Jacob Elordi’s Bathwater”» σημειώνει.

Η αίσθηση ότι η Μάλιγκαν είναι μια ηθοποιός που έχει μεταμορφωθεί, αν όχι αναγεννηθεί, είναι κρίσιμη για την κατανόηση του «Μαέστρο». Εδώ και 20 χρόνια επαινείται και δικαιωματικά έχει βραβευτεί (με Bafta καλύτερης ηθοποιού για την ερμηνεία της Τζένι στο «Μια Κάποια Εκπαίδευση» του 2009, για την οποία ήταν επίσης υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα και Οσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου) για την κινηματογραφική της περσόνα, η οποία συχνά ορίζεται από συγκρατημένα συναισθήματα, όπως στις ταινίες «Drive» (2011), «Σουφραζέτες» (2015) και «Μακριά από το πλήθος» της ίδιας χρονιάς, και «The Dig» (2021).

Οπως είπε πρόσφατα η Μέριλ Στριπ στο φεστιβάλ κινηματογράφου του Παλμ Σπρινγκς όταν της απένειμε το βραβείο «Διεθνής Σταρ της Χρονιάς», «το συναίσθημα είναι πάντα χειροπιαστό και γεμάτο και αισθητό, αλλά συχνά είναι δύσκολο να το βρεις. Ισως είναι μεταμφιεσμένο ή κρυμμένο». Οχι πια, τονίζει ο Κέβιν Μάερ στους Times. Στο «Μαέστρο», ερμηνεύοντας τη χιλιανή πρώην ηθοποιό Φελίσια Μοντεαλέγκρε, με όλη την υπόγεια μανία και το τραγικό πεπρωμένο της, κάνει μια μνημειώδη στροφή, που ήταν για πέντε χρόνια στα σκαριά.

Δεν πέρασε από οντισιόν για ρόλο από το 2014, λέει στους Times. Η Μάλιγκαν συνάντησε τον συμπρωταγωνιστή της και σκηνοθέτη της ταινίας Μπράντλεϊ Κούπερ το 2018. Oι δυο τους αφηγούνται μια χαριτωμένη ιστορία για το πώς μια αυλαία έπεσε στο κεφάλι της κατά τη διάρκεια της σόλο παράστασής της «Dennis Kelly’s Girls & Boys» στο Μπρόντγουεϊ. Παρ’ όλα αυτά, η Μάλιγκαν συνέχισε να παίζει απτόητη, μέχρι που ο Κούπερ τη συνόδευσε στα επείγοντα. Εκπληκτος από την αφοσίωση της στον ρόλο, ο μελλοντικός συνεργάτης της το αποφάσισε εκείνη τη στιγμή, γιατί «είναι η μία και μοναδική, δεν θα τα παρατήσει ποτέ».

Ωστόσο, η πραγματική ιστορία της δέσμευσης της Μάλιγκαν στο «Μαέστρο» είναι πιο περίπλοκη από αυτό, γράφει ο Μάερ στους Times. Συνδέεται, αναφέρει, με τα αγγλικά της χαρακτηριστικά, όπως η φυσική επιφυλακτικότητα και η αποστροφή στην ιδέα να κάνει οτιδήποτε «υποκριτικά» ή υποχωρητικά. Οπως;

Μένοντας στον χαρακτήρα όλη την ημέρα στο πλατό, παρακολουθώντας επί τρεις μήνες μαθήματα ζωγραφικής για μία μόνο σεκάνς που τελικά θα κοβόταν από την ταινία και υπομένοντας μια ολόκληρη εβδομάδα σε ένα «εργαστήρι ονείρων», ως μέρος μιας αρχικής προσπάθειας να σφυρηλατηθεί ένας υποσυνείδητος δεσμός ανάμεσα στον χαρακτήρα και τον δικό της ψυχισμό.

Η Μάλιγκαν τα έκανε όλα αυτά, και πολλά άλλα, για να υποδυθεί τη Μοντεαλέγκρε, παρ’ όλο που, όπως λέει, ήταν «ανάθεμα» για τον αστείο, συνηθισμένο, και πιο χαζοχαρούμενο εαυτό που της άρεσε να υποδύεται σε προηγούμενες ταινίες της. «Πάντα μου άρεσε να είμαι ένα από τα παιδιά του συνεργείου και ποτέ δεν ήθελα να απομονώνομαι από τους ανθρώπους κάνοντας κάτι βασανιστικό, όπως να επιμένω στην προφορά του χαρακτήρα μεταξύ των λήψεων» λέει. Προφανώς, όμως, ο Κούπερ της το απαγόρευσε. Και χάρη στις οδηγίες του παραμέρισε κάθε αμφιβολία για τον εαυτό της και παρήγαγε τον πιο επιβλητικό και βιρτουόζο γυναικείο χαρακτήρα της χρονιάς.

Στο αποκορύφωμα της ταινίας, και αφού υπέφερε επί χρόνια από τις προδοσίες, την εγωμανία και την αντιφατική συμπεριφορά του Μπερνστάιν, η Μοντεαλέγκρε ξεσπάει με τη φράση «η αλήθεια σου είναι ένα γ***μένο ψέμα!». Είναι μια σεισμική στιγμή.

Ναι, η καλύτερη αντίπαλος και στενή φίλη της Εμα Στόουν είναι αξιοσημείωτη στο «Poor Things» του Λάνθιμου, ενώ πιθανή νίκη της Λίλι Γκλάντστοουν για την ερμηνεία της στους «Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού» του Σκορσέζε θα αποτελέσει σημαντικό ορόσημο, αφού θα είναι η πρώτη ιθαγενής Αμερικάνα που θα το έχει πετύχει. Αλλά η καλύτερη ερμηνεία ανήκει στη Μάλιγκαν, υποστηρίζει ο Μάερ στους Times.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ