Τα ψηλά καπό «θερίζουν» τους πεζούς

Αυτοκίνητο
Τα ψηλά καπό «θερίζουν» τους πεζούς | NewsAuto.gr






ΝΕΑ

  • newsautoteam


Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να σταματήσουν να δημιουργούν οχήματα με ψηλό καπό εάν ενδιαφέρονται πραγματικά για την προστασία των πεζών.

Η συγκεκριμένη έρευνα έρχεται επιβεβαιώσει το προφανές αλλά και να προτείνει λύση. Διεξήχθη από τον Τζάστιν Τίνταλ, επίκουρο Καθηγητή στο Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Χαβάης, ο οποίος δημοσίευσε τα αποτελέσματα σε σχετική εργασία του.

Αυτή κατέδειξε την άμεση σχέση ενός σχετικά ψηλού καπό σε αυτοκίνητο με την αυξημένη θνησιμότητα πεζών σε περίπτωση τέτοιας σύγκρουσης. Όπως προκύπτει, αυτή μπορεί να είναι έως και 22% μεγαλύτερη συγκριτικά με το εάν αυτό είναι ψηλότερο.

Τα δεδομένα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την πραγματοποίηση της έρευνας αφορούν στα στοιχεία ατυχημάτων και δυστυχημάτων στους δρόμους της Βόρειας Αμερικής. Άλλωστε, εκεί, τα μεγάλου όγκου αυτοκίνητα είναι ο κανόνας και οι διαστάσεις τους είναι αυξημένες σε σχέση με ό,τι ισχύει στην Ευρώπη για παράδειγμα.

Ο Τίνταλ πήρε τα επίσημα στοιχεία του «NHTSA» («National Highway Traffic Safety Administration»), του Οργανισμού Εθνικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ, όπως και αυτά του Υπουργείου Μεταφορών του Καναδά.

Αναλύοντάς τα, διαπίστωσε ότι το ύψος του καπό ενός οχήματος είναι αυτό που προκαλεί σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο στους πεζούς και όχι μόνο το βάρος του αυτοκινήτου.

Η έρευνα του επίκουρου Καθηγητή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ύψος του από το έδαφος διαδραματίζει σημαντικότερο ρόλο ως αιτία θνησιμότητας από τον όγκο του οχήματος.

Στο κείμενο της έρευνάς του αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Το ύψος στο εμπρός μέρος (του αυτοκινήτου) είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για τον θάνατο ενός πεζού. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι εάν υπάρξουν οδηγίες που να αποθαρρύνουν τη διαμόρφωση ψηλού καπό, θα μπορούσαν να βελτιώσουν τα αποτελέσματα».

Ο Τίνταλ διαπίστωσε στην έρευνά του ότι εάν το ύψος του καπό μειωθεί κατά 10 εκατοστά, το ποσοστό θνησιμότητας των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης μειώνεται κατά 22%. Τον μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν οι γυναίκες και τα παιδιά, όπως αποδείχτηκε.

Στην έρευνα, αναφέρεται και το αντίθετο. Δηλαδή, εάν μια εταιρεία αυξήσει το ύψος του καπό σε ένα μοντέλο της κατά 10 εκατοστά, τότε η πιθανότητα θνησιμότητας των πεζών ανδρών αυξάνεται κατά 19%, των πεζών γυναικών κατά 31% και των οδοιπορούντων παιδιών κατά 81%.

Ο Τίνταλ επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Από τα 2.126 άτομα που έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας σύγκρουσης με όχημα που το καπό του είχε μεγάλο ύψος, εκτιμώ ότι τα 509 από αυτά θα μπορούσαν να είχαν σωθεί εάν αυτό δεν ξεπερνούσε τα 1,25 μέτρα.

»Εάν είχε τεθεί όριο ως αυτό ύψος, το ποσοστό των πεζών που θα είχαν σωθεί θα ήταν αυξημένο κατά 7%. Εάν το όριο ήταν στα 1,20 μέτρα η εκτίμηση είναι ότι θα είχαν σωθεί 757 πεζοί ετησίως. Εάν αυτό ήταν μειωμένο στα 1,10 μέτρα, τότε εκτιμούμε ότι θα σώζονταν 1.350 πεζοί ετησίως», καταλήγει η έρευνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι εκπλήξεις στα crash tests του Euro NCAP για το 2023
Euro NCAP: Πως τα βαν θα γίνουν ασφαλέστερα (+video)
Έρχεται όριο ταχύτητας 30 ή 20 χλμ./ώρα στις πόλεις!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ



ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ