F1 2023: Ανασκόπηση της σεζόν

Αυτοκίνητο
F1 2023: Ανασκόπηση της σεζόν | NewsAuto.gr






FORMULA 1

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)


Η 74η σεζόν της F1 έχει περάσει πλέον στα βιβλία της ιστορίας. Στην ανασκόπηση που ακολουθεί θα δούμε πώς τα πήγε η κάθε ομάδα φέτος αλλά και τους στόχους της για το 2024.

Οι Red Bull και Μαξ Φερστάπεν ήταν οι απόλυτοι πρωταγωνιστές της σεζόν. Η αυστριακή ομάδα κέρδισε όλους τους αγώνες πλην ενός. Από την μεριά του ο Ολλανδός πήρε σε 19 περιπτώσεις πρώτος την καρό σημαία.

Άλλα μεγάλα θέματα της σεζόν ήταν η υποχώρηση των Ferrari και Mercedes έναντι της Red Bull, όπως και η ραγδαία βελτίωση των Aston Martin και McLaren. Και οι πορείες των υπόλοιπων πέντε ομάδων, όμως, είχαν αρκετό ενδιαφέρον.

Καθώς μας χωρίζουν λιγότεροι από τρεις μήνες, λοιπόν, μέχρι το FP1 του Μπαχρέιν, ας δούμε την περίπτωση της κάθε ομάδας ξεχωριστά.

1. Oracle Red Bull Racing

Το 2022 ήταν για την Red Bull ένα εξαιρετικό έτος. Ωστόσο η αυστριακή ομάδα κατάφερε φέτος να θέσει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά. Οι ταύροι ήταν απλώς ασταμάτητοι και αύξησαν κατά 101 βαθμούς την ήδη μεγάλη περσινή βαθμολογική τους συγκομιδή.

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στα ρεκόρ που κατέρριψε ο αχτύπητος συνδυασμός των Φερστάπεν και Red Bull. Λογικά οι δυο τους θα είναι πανίσχυροι και του χρόνου. Δύσκολα, όμως, θα επαναλάβουν τα φετινά τους κατορθώματα. Ή τουλάχιστον έτσι ευελπιστούν οι ανταγωνιστές τους.

2. Mercedes-AMG Petronas F1 Team

Μπορεί η γερμανική ομάδα να τερμάτισε μία θέση υψηλότερα σε σχέση με πέρσι. Εντούτοις δεν θα μπορούσαμε για κανέναν λόγο να χαρακτηρίσουμε την σεζόν τους ως επιτυχημένη. Η W14 μπορεί να ήταν ελαφρώς πιο προβλέψιμη από την W13. Ωστόσο έγινε από νωρίς εμφανές ότι ο δρόμος ήταν αδιέξοδος για τους Γερμανούς.

Έτσι η Mercedes στράφηκε από νωρίς στην εξέλιξη ενός τελείως νέου concept υπό τον Τζέιμς Άλισον. Συνήθως όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται χρόνος ώστε να τελειοποιηθεί το νέο μονοθέσιο. Δύο ή τρεις νίκες το 2024 θα ήταν μεγάλη επιτυχία για την Mercedes.

3. Scuderia Ferrari

Άλλη μία σεζόν που ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες για την Scuderia κατέληξε στα… αζήτητα. Η SF-23 έδειξε από νωρίς ότι δεν θα μπορούσε να τα βάλει με την RB19 πλην από ορισμένες περιπτώσεις κατατακτήριων δοκιμών. Η διαχείριση των ελαστικών, όμως, συνεχίζει να πονάει τους Ιταλούς.

Ο Καρντίλε έχει αναλάβει και επίσημα την τεχνική ηγεσία από φέτος ενώ ο Βασέρ προσπαθεί να κρατήσει χαμηλά την μπάλα. Θα θέλαμε να πιστέψουμε ότι η Ferrari θα μπορούσε να επιστρέψει στην φόρμα των αρχών της περσινής σεζόν. Ωστόσο με τους Ιταλούς πρέπει πρώτα να το δούμε για να το πιστέψουμε.

4. McLaren Formula 1 Team

Η McLaren εξέπληξε τους πάντες με την μεγάλη βελτίωση της λίγο πριν τη μέση της σεζόν. Οι αναβαθμίσεις της MCL60 δούλεψαν περίφημα στις περισσότερες πίστες. Ιδιαίτερα σε εκείνες όπου χρησιμοποιούνταν οι πιο σκληρές γόμες της Pirelli.

Για το 2024 η McLaren θα πρέπει να αποδείξει ότι η περσινή της άνοδος θα έχει και συνέχεια. Δεν υπάρχει λόγος ώστε η ομάδα να μην βρεθεί στο ίδιο κλαμπ με τις Mercedes και Ferrari. Θα πρέπει, όμως, να ξεκινήσει δυνατά την σεζόν της, σπάζοντας την αρνητική παράδοση των δύο τελευταίων ετών.

5. Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team

Αναμφίβολα η βρετανική ομάδα ήταν η πιο βελτιωμένη στο grid σε σχέση με πέρσι. Αυτό αποδεικνύεται και από την κατά 225 βαθμούς αυξημένη βαθμολογική της συγκομιδή σε σχέση με πέρσι. Τώρα η πρόκληση θα είναι να διατηρηθούν στο ίδιο επίπεδο τουλάχιστον το 2024.

Αυτό είναι πιο δύσκολο από ότι ακούγεται. Εάν, όμως, η Aston Martin το καταφέρει ή αν ακόμη βελτιωθεί κιόλας θα έχει αποδείξει ότι δεν είναι πια μία μικρομεσαία ομάδα.

6. BWT Alpine F1 Team

Ίσως η μεγαλύτερη χαμένη του 2023. Η γαλλική ομάδα ήταν κάκιστη σχεδόν σε όλα τα επίπεδα. Από τα διοικητικά, στα του μονοθέσιου μέχρι και τις πολύ συχνές κόντρες των Γκασλί-Οκόν. Κερασάκι στην τούρτα η μη εξασφάλιση άδειας από την FIA για αύξηση της ισχύος στην αδύναμη γαλλική PU.

Είναι πραγματικά δύσκολο να πει κανείς το πώς θα μπορούσε να πάει καλύτερα το 2024 για την Alpine. Η ομάδα χρειάζεται ένα ισχυρό σοκ και κυρίως έναν στιβαρό ηγέτη στο τιμόνι της. Και για την ώρα κανένα από τα στελέχη της Renault δεν εμπνέει εμπιστοσύνη.

7. Williams Racing

Σαφώς βελτιωμένη η ιστορική βρετανική ομάδα σε σχέση με πέρσι. Πολλές οι εμφανίσεις -κυρίως του Άλμπον- στο Q3 ενώ και σε πολλούς αγώνες τα μονοθέσια της ομάδας είχαν αξιοπρεπέστατο race pace. Το αποτέλεσμα φαίνεται και από τις τρεις θέσεις που κέρδισε στο πρωτάθλημα κατασκευαστών φέτος.

Λογικά και του χρόνου η ανοδική τάση της ομάδας θα διατηρηθεί. Ο Βόουλς αποδεικνύεται ένας πολύ καλός επικεφαλής, ενώ και ο Άλμπον οδηγεί εξαιρετικά. Η ομάδα ανανέωσε και τον Σάρτζεντ για το 2024. Ωστόσο ο Αμερικανός θα πρέπει να έχει πολύ μεγάλη βελτίωση του χρόνου για να δικαιώσει την απόφαση της WIlliams.

8. Scuderia AlphaTauri

Η τελευταία σεζόν της junior team της Red Bull με το όνομα AlphaTauri είχε αρκετά highlights. Τέτοια ήταν το πολύ καλό ντεμπούτο του Λώσον, η μεγαλύτερη σταθερότητα του Τσουνόντα και η επιστροφή Ρικιάρντο.

Από του χρόνου η ομάδα θα ονομάζεται Racing Bulls και η τεχνική της συνεργασία με την Red Bull θα γίνει στενότερη. Ήδη πήραμε μία γεύση στους τελευταίους αγώνες του 2023 με την AlphaTauri να υιοθετεί την διάταξη στο πίσω μέρος της RB19. Λογικά το 2024, χάρη στη συνεργασία αυτή, τα μονοθέσια της Racing Bulls θα είναι πολύ πιο κοντά στις πρώτες θέσεις του midfield.

9. Alfa Romeo F1 Team Stake

Ακόμη μία ομάδα η οποία θα αλλάξει όνομα για το 2024. Η Alfa αποχωρεί του χρόνου από την F1 και το όνομα της Sauber επανέρχεται στο grid. Μέχρι το 2026 οπότε και η Audi θα δώσει το δικό της όνομα στην ομάδα την οποίαν εξαγοράζει σταδιακά από πέρσι.

Προφανώς το βλέμμα των ανθρώπων της ομάδας είναι στραμμένο στο 2026. Κατά συνέπεια δεν θα έπρεπε να περιμένουμε πολλά από την Sauber του χρόνου. Οι περισσότερες κινήσεις θα γίνουν σε οργανωτικό και χρηματοοικονομικό επίπεδο.

10. MoneyGram Haas F1 Team

Το φετινό μονοθέσιο της Haas μπορούσε -κυρίως με τον Χούλκενμπεργκ- να μπαίνει αρκετά συχνά σε Q3. Ωστόσο στους αγώνες οι δύο VF23 ήταν… εξαφανισμένες. Ήταν σίγουρα το μονοθέσιο με την χειρότερη διαχείριση των Pirelli και αυτό θα πρέπει να αλλάξει οπωσδήποτε για το 2024.

Ωστόσο για να γίνει κάτι τέτοιο θα χρειαστεί μία τεράστια υπέρβαση από την Haas. Η ομάδα είναι υποστελεχωμένη σε σχέση με τις υπόλοιπες στο grid. Και έπειτα η Andretti τους πέφτει… λίγη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Άμπου Ντάμπι: Η τελευταία pole της χρονιάς στον Φερστάπεν
Φερστάπεν-Red Bull: Μία ιστορική σεζόν! (+video)
McLaren-Aston Martin: Οι ευχάριστες εκπλήξεις

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ



ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ