F1 GP Λας Βέγκας: Ο Φερστάπεν κατακτά και το Βέγκας (+video)

Αυτοκίνητο
F1 GP Λας Βέγκας: Ο Φερστάπεν κατακτά και το Βέγκας (+video) | NewsAuto.gr






FORMULA 1

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)


Η Red Bull επισφράγισε την φετινή της κυριαρχία σημειώνοντας το 1-3 στο GP του Λας Βέγκας. Ο Φερστάπεν κέρδισε μπροστά από τους Λεκλέρ και Πέρεζ.

Ο Μονεγάσκος είχε πολύ καλό ρυθμό και την καλύτερη φετινή του ευκαιρία για νίκη. Ωστόσο ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στο μέσον του αγώνα έπληξε σημαντικά την προσπάθειά του.

Έχοντας σταματήσει 5 γύρους πριν, ο Λεκλέρ δεν μπήκε για αλλαγή κατά το Safety Car. Αντιθέτως οι δύο Red Bull το έπραξαν και αυτό τους έδωσε ένα καίριο πλεονέκτημα για τους τελευταίους γύρους του αγώνα. Τόσο ο Φερστάπεν όσο και ο Πέρεζ προσπέρασαν τον Λεκλέρ στην πίστα.

Ο Μονεγάσκος κατάφερε στον τελευταίο γύρο να περάσει και πάλι στην δεύτερη θέση με μία εκπληκτική κίνηση στο τελευταίο σικέιν. Ωστόσο αυτή ήταν μικρή παρηγοριά εάν αναλογιστούμε την ευκαιρία που είχε σήμερα η Ferrari για νίκη.

Η Pirelli έδινε ως εξίσου πιθανές στρατηγικές εκείνες της μίας και των δύο στάσεων. Και στις δύο περιπτώσεις οι γόμες επιλογής ήταν η μέση και η σκληρή. Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν την πρώτη για την εκκίνηση του αγώνα.

Εκκίνηση

Ο Φερστάπεν ξεκίνησε καλύτερα από τον Λεκλέρ και πέρασε μπροστά από τον Μονεγάσκο στην στροφή 1. Ωστόσο για να το κάνει αυτό ο Ολλανδός εξώθησε τον Λεκλέρ εκτός πίστας καθώς δεν είχε αρκετή πρόσφυση στην εσωτερική της στροφής. Ο Λεκλέρ θεώρησε ότι ο Φερστάπεν έπρεπε να δώσει την θέση όμως ο Ολλανδός και η Red Bull είχαν διαφορετική άποψη και ο Μαξ παρέμεινε στην πρωτοπορία.

Λίγο πιο πίσω ο Αλόνσο έχανε τον έλεγχο της AMR23 χτυπώντας και την Alfa του Μπότας. Οι δύο οδηγοί θα έπεφταν αρκετά στην κατάταξη. Επαφή είχαν και οι Σάινθ-Χάμιλτον με τον Ισπανό να πέφτει στο τέλος της κατάταξης επίσης.

Για έναν γύρο ο αγώνας τέθηκε σε καθεστώς VSC ώσπου να καθαριστεί η πίστα. Στον 4ο γύρο, όμως, θα είχαμε κανονικό Safety Car όταν ο Νόρις έχασε τον έλεγχο της McLaren -μάλλον το πάτωμα ακούμπησε στο οδόστρωμα λίγο πριν- πριν την στροφή 12.

Αρκετοί οδηγοί που ήταν εκτός δεκάδας μπήκαν στα pits για αλλαγή ελαστικών. Ο αγώνας ξεκίνησε πάλι στον 7ο γύρο. Ο Φερστάπεν άφησε πίσω του τον Λεκλέρ εύκολα για να διατηρήσει την πρωτοπορία.

Ποινή στον Φερστάπεν

Η σειρά ήταν Φερστάπεν, Λεκλέρ, Ράσελ, Γκασλί και Άλμπον. Όμως οι αγωνοδίκες, αφού εξέτασαν το συμβάν της εκκίνησης, επέβαλαν ποινή 5 δευτερολέπτων στον Ολλανδό. «Τα χαιρετίσματά μου» ήταν το σχόλιο του οδηγού της Red Bull όταν έμαθε τα νέα από τον Λαμπιάζε.

Ο Λεκλέρ απείχε 2 δευτερόλεπτα από τον Φερστάπεν στον 10ο γύρο. Ωστόσο ο Μονεγάσκος -παρά τους ταχύτερους γύρους του Ολλανδού- δεν άφηνε την διαφορά να ξεφύγει. Τα πράγματα θα πήγαιναν ακόμη καλύτερα για τον Σαρλ καθώς η Ferrari για πρώτη φορά φέτος είχε καλύτερη διαχείριση των medium από την Red Bull!

Ο Μονεγάσκος προσπέρασε τον Φερστάπεν στο τέλος της Strip στον 15ο γύρο ενώ ο Ράσελ σταματούσε για αλλαγή ελαστικών. Ο Φερστάπεν μπήκε αμέσως στα pits επίσης μόλις έχασε την πρώτη θέση εκτίοντας και την ποινή του.

Λίγο πιο πίσω οι Χάμιλτον και Πιάστρι είχαν επαφή ενώ ο Βρετανός προσπαθούσε να προσπεράσει τον Αυστραλό στο τελευταίο σικέιν. Και τα δύο μονοθέσια βγήκαν από την επαφή έχοντας κλαταρισμένα ελαστικά.

Στρατηγικό πλεονέκτημα

Είχαν συμπληρωθεί 20 γύροι αλλά ο Λεκλέρ παρέμενε στην πίστα με την μέση γόμα. Στον 21ο ο Μονεγάσκος θα έμπαινε για την μοναδική του αλλαγή σε σκληρά Pirelli. Η σειρά ήταν Πέρεζ, Στρολ, Λεκλέρ, Σάινθ, Αλόνσο, Ράσελ και Φερστάπεν.

Το ενδιαφέρον είχε μεταφερθεί στην μάχη των δύο τελευταίων οι οποίοι έχοντας προσπεράσει τον Αλόνσο πάλευαν για 5η θέση. Οι δύο οδηγοί θα κέρδιζαν ακόμη μία θέση προσπερνώντας τον Σάινθ. Όμως ο Ράσελ αμυνόταν επιτυχημένα από τον ταχύτερο Φερστάπεν.

Στον 25ο γύρο ο Φερστάπεν είχε πάρει την εσωτερική του Ράσελ στο φρενάρισμα για την στροφή 12. Όμως ο Βρετανός δεν έκανε πίσω και τα δύο μονοθέσια είχαν μικρή επαφή στην είσοδο της στροφής. Λόγω των συντριμμιών από την επαφή η διεύθυνση αγώνα έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Αυτό έδωσε ένα μεγάλο πλεονέκτημα στους οδηγούς που έκαναν pit-stop στη διάρκεια του SC. Αυτοί ήταν οι Πέρεζ, Φερστάπεν, Σάινθ, Στρολ, Ράσελ και Χάμιλτον. Αντιθέτως ο Λεκλέρ παρέμεινε έξω και πέρασε στην πρωτοπορία.

Λεκλέρ εναντίον Πέρεζ

Ο Λεκλέρ παρέμεινε πρώτος μετά την είσοδο του SC στα pits. Όμως ο Πέρεζ έχοντας ελαφρώς πιο φρέσκια σκληρή γόμα παρέμενε εύκολα εντός DRS της Ferrari. Εν τω μεταξύ ο Πιάστρι προσπερνούσε τον Γκασλί για την τρίτη θέση. Ωστόσο ο οδηγός της McLaren χρωστούσε ένα pit-stop καθώς είχε πάρει πάλι την σκληρή γόμα στην πρώτη του αλλαγή.

Πίσω από τον Γκασλί ήταν οι Φερστάπεν και Οκόν. Ο Ολλανδός προσπέρασε στον 31ο γύρο τον Γκασλί ανεβαίνοντας 4ος. Εν τω μεταξύ ο Πέρεζ πίεζε ασφυκτικά τον Λεκλέρ για την πρώτη θέση. Στον 32ο γύρο ο Μεξικανός θα έκανε την κίνησή του στο τέλος της Strip παίρνοντας την πρωτοπορία από τον Λεκλέρ!

Έναν γύρο αργότερα ο Φερστάπεν θα κέρδιζε κι εκείνος την τρίτη θέση από τον Πιάστρι. Οι δύο Alpine πάλευαν κι εκείνες μεταξύ τους για την τέταρτη θέση. Ο Οκόν κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Γκασλί πριν η ομάδα δώσει εντολή στους δύο οδηγούς να διατηρήσουν τις θέσεις τους.

Δεν θα μπορούσαν, όμως, να υπάρξουν team orders στην μάχη των Πέρεζ-Λεκλέρ για την πρώτη θέση. Ο Μονεγάσκος έκανε μία εντυπωσιακή κίνηση στο τελευταίο σικέιν και πέρασε ξανά στην κορυφή της κατάταξης! Έναν γύρο αργότερα ο Φερστάπεν θα προσπερνούσε και εκείνος τον teammate του παίρνοντας την δεύτερη θέση.

Vegas showdown

Το σκηνικό είχε στηθεί για ένα Vegas… showdown μεταξύ του Λεκλέρ και των δύο Red Bull. Ο Φερστάπεν προσπέρασε τον Λεκλέρ στον 38ο γύρο ανεβαίνοντας πρώτος ενώ ο Πέρεζ ασκούσε κι εκείνος πίεση με τη σειρά του στον οδηγό της Ferrari.

Ο Σαρλ μπόρεσε να παραμείνει εντός DRS του Φερστάπεν αρχικά. Όμως με 10 γύρους να απομένουν ο Ολλανδός κατάφερε να βγάλει τον Μονεγάσκο από το DRS του. Ο οδηγός της Ferrari θα έπρεπε να προσπαθήσει πολύ για να ξανάρθει σε πλεονεκτική θέση. Επιπλέον έπρεπε να έχει τον νου του και στον τρίτο Πέρεζ που τον πίεζε συνεχώς.

Τελικά ο Λεκλέρ θα έκανε λάθος στον 43ο γύρο με τον Πέρεζ να το εκμεταλλεύεται και να περνάει 2ος. Οι δύο Red Bull είχαν πια τον έλεγχο του αγώνα με 6 γύρους να απομένουν. Πίσω από τον τρίτο Λεκλέρ ήταν οι Οκόν, Στρολ, Ράσελ (ο οποίος, όμως, πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων για την επαφή με τον Φερστάπεν) και Σάινθ.

Ο Φερστάπεν θα έπαιρνε εύκολα την καρό σημαία για 18η φορά φέτος. Πιο πίσω, όμως, ο Λεκλέρ με μία εκπληκτική βουτιά στα φρένα για το τελευταίο σικέιν έπαιρνε την δεύτερη θέση από τον Πέρεζ στον τελευταίο γύρο. Οι Οκόν και Στρολ συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα.


Η τελική κατάταξη του GP Λας Βέγκας

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών

Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Βαθμοί
1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 549
2 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 273
3 Lewis Hamilton MERCEDES 232
4 Carlos Sainz FERRARI 200
5 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 200
6 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 195
7 Charles Leclerc FERRARI 188
8 George Russell MERCEDES 160
9 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 89
10 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 73
11 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 62
12 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 58
13 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 27
14 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 13
15 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 10
16 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 9
17 Daniel Ricciardo ALPHATAURI HONDA RBPT 6
18 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 6
19 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 3
20 Liam Lawson ALPHATAURI HONDA RBPT 2
21 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 1
22 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 0

Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 822
2 MERCEDES 392
3 FERRARI 388
4 MCLAREN MERCEDES 284
5 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 273
6 ALPINE RENAULT 120
7 WILLIAMS MERCEDES 28
8 ALPHATAURI HONDA RBPT 21
9 ALFA ROMEO FERRARI 16
10 HAAS FERRARI 12

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Liberty: Καινοτομία ή «πατάτα» το GP στο Βέγκας;
F1 GP Λας Βέγκας: Προεπισκόπηση (+video)
F1 GP Λας Βέγκας: Πλεονέκτημα Λεκλέρ (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ



ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ