Αλλαγές στο νέο ασφαλιστικό για τους πολίτες με αναπηρία και νομοθετικές ρυθμίσεις για το υπ. Παιδείας

Ελλάδα Παιδεία

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας «Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις» εισάγεται σήμερα (Πέμπτη), για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια.

Τι αλλαγές φέρνει το νομοσχέδιο για τους πολίτες με αναπηρία;

Η σημαντικότερη πρόβλεψη είναι η μείωση του ποσοστού αναπηρίας (από 67% σε 50%) που απαιτείται για τη λήψη σύνταξης, λόγω αναπηρίας, για όλους τους ασφαλισμένους του φορέα για τους οποίους προβλεπόταν μεγαλύτερο ποσοστό. Καταργούνται όλες οι επιμέρους συνταξιοδοτικές διατάξεις των φορέων που έχουν ενταχθεί στον ΕΦΚΑ για τη χορήγηση αναπηρικής σύνταξης από κοινή νόσο και δημιουργείται ένα ενιαίο πλαίσιο για όλα τα Άτομα με Αναπηρία.

Από την 1η Ιανουαρίου 2025, ο τ. ΟΓΑ θα υπαχθεί και εκείνος πλήρως στο ενιαίο αυτό πλαίσιο ως προς την αναπηρία. Το να υπάρχουν ενιαίοι κανόνες για τις αναπηρικές συντάξεις συνιστά έναν ακόμα “κρίκο” στην αλυσίδα των μεταρρυθμίσεων που προωθούνται για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία, όπως είναι, ενδεικτικά, τα Ψηφιακά ΚΕΠΑ και η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας.

Νομοθετικές ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας

Επίσης, στο νομοσχέδιο για τον εξορθολογισμό ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας κατατέθηκαν νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στο υπουργείο Παιδείας.

Ειδικότερα αυτές αφορούν:

1.Επικαιροποίηση του προσοντολογίου των υποψήφιων εκπαιδευτικών του παλαιού κλάδου Π.Ε. 18 πτυχιούχων λοιπών κλάδων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

2.Παράταση των ατομικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου των εργαζομένων στην καθαριότητα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

3. Νομοθετική εξουσιοδότηση στον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων να ορίζει στις περιπτώσεις ίδρυσης ή συγχώνευσης σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων ειδική προθεσμία για τον καθορισμό: α) του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) β) του συντελεστή Ε.Β.Ε. ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών, γ) των συντελεστών βαρύτητας μαθημάτων, ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών, δ) της κατάταξης της σχολής ή του τμήματος στα Επιστημονικά πεδία ή τομείς και ε) του αριθμού εισακτέων.

4. Δυνατότητα σε δόκιμους εκπαιδευτικούς και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), να είναι υποψήφιοι και να συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης, υπό προϋποθέσεις, ενώ ρυθμίζονται και ειδικότερα ζητήματα σχετικά με τη συγκρότηση του Τοπικού Συμβουλίου Επιλογής.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ