Φράγμα Χαβρία: Παράταση στο μεγάλο ΣΔΙΤ ζητούν οι υποψήφιοι

Επιχειρήσεις Οικονομία Πολιτική

Σημειωτόν στο μεγάλο έργο ΣΔΙΤ που περιμένει πώς και πώς η Χαλκιδική για να την ξεδιψάσει, καθώς υποψήφιοι που μετέχουν στο διαγωνισμό, κατέθεσαν αίτημα για να δοθεί παράταση στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, οι οποίες επρόκειτο να υποβληθούν στις 17 Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr και οι τρεις υποψήφιοι για το έργο της Α’ Φάσης, έχουν ζητήσει να δοθεί παράταση στην κατάθεση των προσφορών, καθώς ακόμη δεν έχουν σταλεί στους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό, οικονομικοί όροι, χωρίς τους οποίους δεν μπορούν να προχωρήσουν στην κατάθεση προσφορών.

Το έργο για το Φράγμα στον Χαβρία, είναι το πρώτο μεγάλο έργο ύδρευσης που θα υλοποιηθεί με ΣΔΙΤ γι’ αυτό και ενδεχομένως υπάρχουν δυσκολίες στην εκτίμηση παραμέτρων οι οποίες, όμως, είναι κρίσιμες για την κατάθεση οικονομικής προσφοράς.

Ο διαγωνισμός, επισημάνθηκε στο GRTimes.gr, στηρίζεται σε υδρολογική μελέτη που είχε εκπονηθεί το 2008, η οποία παρέχει στοιχεία που πιθανότατα ως το 2022 έχουν μεταβληθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής. Eξ’ αυτού προκύπτουν και προβληματισμοί για τους υποψήφιους αναδόχους.

Για παράδειγμα αν  λόγω παρατεταμένης ανομβρίας, το διυλιστήριο νερού δεν θα μπορεί να επεξεργάζεται 55.000  κ.μ. νερού την ημέρα,  ποιος θα χρεώνεται τη διαφορά, ο ιδιώτης ή το κράτος; Σε μία τέτοια π.χ. περίπτωση, θα επιβάλλεται πέναλτι στον ιδιώτη κατασκευαστή που θα αναλάβει και τη λειτουργία του έργου;

Πέραν αυτού,  υποστηρίχθηκε ότι  το έργο, με τις ισχύουσες σήμερα τιμές,  είναι υποκοστολογημένο με τα  85,4 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ.

Όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, διευκρινιστικά ερωτήματα έχουν σταλεί από τους υποψηφίους στην αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΟΜΕ, αλλά δεν δόθηκαν σαφείς απαντήσεις.

Να σημειωθεί ότι η κατασκευή του Φράγματος Χαβρία με ΣΔΙΤ και πληρωμές διαθεσιμότητας είχε ανακοινωθεί το Δεκέμβριο του 2018, από τους τότε υπουργούς Υποδομών και Οικονομίας & Ανάπτυξης κ.κ. Σπίρτζη και Πιτσιόρλα. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 25/6/2020 από την νυν κυβέρνηση και οι τρεις ενδιαφερόμενοι,  πέρασαν στη Β’ Φάση στις αρχές Οκτωβρίου 2021.

Η Β’ Φάση του διαγωνισμού χωρίζεται στο μέρος του ανταγωνιστικού διαλόγου και, ακολούθως, στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Οι εκτιμήσεις  μιλούσαν, για συμβασιοποίηση του έργου ακόμη και μέσα στο 2022, κάτι που όπως φαίνεται δεν θα καταστεί δυνατό.

Οι τρεις υποψήφιοι για το έργο είναι οι:

  • ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Τ.Ε. ΧΡ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
  • «Ένωση Εταιρειών INTRAKAT – SUEZ EAU FRANCE S.A.S. – ΕΥΑΘ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε.».
  • ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις

Η ταυτότητα του έργου:

Το αντικείμενο του ΣΔΙΤ  (Α’Φάση) αφορά στην κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του προτεινόμενου έργου και περιλαμβάνει την υλοποίηση των εξής υποδομών:

1. του φράγματος Χαβρία και των συνοδών τεχνικών έργων. Το φράγμα είναι ύψους 60μ, ήτοι 76μ από τη θεμελίωση, μήκους στέψης 260μ. και ωφέλιμου όγκου ταμιευτήρα 32,6 εκ. κυβ. μ. εκ των οποίων θα διατίθενται στην πλήρη ανάπτυξη των έργων 13,2 εκ. κυβ.μ. για ύδρευση, 9 εκ. κυβ.μ. για άρδευση και 6,2 εκ. κυβ.μ. για οικολογική παροχή.

2. τα έργα μεταφοράς από το φράγμα στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ).

3. των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ) δυναμικότητας 55.000 m3/day (με δυνατότητα επέκτασης στα 165.000 m3/day) και

4. των εξωτερικών δικτύων συνολικού μήκους 62 km, δεξαμενών και αντλιοστασίων.

Σύμφωνα με το ΥΠΟΜΕ, με το έργο θα καλυφθούν οι υδρευτικές ανάγκες του 33% του συνόλου των υδατικών αναγκών της Χαλκιδικής, ενώ το μήκος των αγωγών που θα κατασκευαστούν αποτελεί το 23% του συνολικού μήκους των αγωγών των προβλεπόμενων δικτύων για τις επόμενες φάσεις.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ