Eφυγε από τη ζωή ο εφοπλιστής Ιωάννης Αγγελικούσης

Ελλάδα

Σε ηλικία 73 ετών έφυγε από τη ζωή ο κορυφαίος εφοπλιστής Ιωάννης Αγγελικούσης μετά από πολυήμερη νοσηλεία. Εμβληματική φυσιογνωμία βύθισε με τον θάνατό του στο πένθος στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.

Είχε υποστεί καρδιακή προσβολή το Σάββατο 20 Μαρτίου και έκτοτε νοσηλευόταν σε ιδιωτικό νοσοκομείο της Αθήνας.

Ήταν ο ισχυρότερος έλληνας ιδιώτης πλοιοκτήτης ενώ ο όμιλος Αγγελικούση είναι o δεύτερος μεγαλύτερος διεθνώς ναυτιλιακός όμιλος. Διαθέτει 149 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 26,7 εκατ. τόνων και αξίας 9,01 δισ. δολαρίων, ενώ «τρέχει» ναυπηγικό πρόγραμμα 22 πλοίων. Από το σύνολο των πλοίων του ομίλου Αγγελικούση, 57 είναι δεξαμενόπλοια, 49 φορτηγά και 35 LNG.

Ο Όμιλος Αγγελικούση δραστηριοποιείται σε ξηρό και υγρό φορτίο, ενώ τα περισσότερα από τα πλοία του πλέουν υπό την ελληνική σημαία. Γι’ αυτό ο Ιωάννης Αγγελικούσης θεωρούνταν ο στυλοβάτης της ελληνικής σημαίας στις θάλασσες. Από τα 14ο πλοία του ομίλου του, τα 126 (ποσοστό 89,3%) είναι υπό ελληνική σημαία. Το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 584 πλοία άνω των 1.000 τόνων, κάτι που σημαίνει ότι τα πλοία του ομίλου Αγγελικούση αποτελούν το 21,5% του ελληνικού νηολογίου και το 40% με βάση τη χωρητικότητα του στόλου.

Toν περασμένο Δεκέμβριο είδε το όνομά του, για μία ακόμη χρονιά, να φιγουράρει ψηλά στην λίστα Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία το 2020. Βρίσκεται μάλιστα στην 7η θέση. Τόσα χρόνια συναγωνίζεται με έναν άλλον μεγάλο πρωταγωνιστή της ναυτιλίας, τον νορβηγό Τζον Φρέντρικσεν. Όσοι προηγούνται στον κατάλογο από αυτούς τους δύο δεν έχουν αυτή την ίδια ιδιότητα. Είναι πρόεδροι ή διευθύνοντες σύμβουλοι εταιρειών ή διεθνών οργανισμών.

Ο Ιωάννης Αγγελικούσης έδωσε το δαχτυλίδι της διαδοχής στην κόρη του Μαρία, παραμένοντας όμως ενεργός στα ναυτιλιακά δρώμενα.

Ποιος ήταν ο Ιωάννης Αγγελικούσης

Ο Ιωάννης Αγγελικούσης, όπως αναφέρει η Βικιπαίδεια, γεννήθηκε το 1948 στο Λονδίνο. Ήταν γιος του Αντώνη Αγγελικούση και της Μαρίας Παπαλιού. Άρχισε να εμπλέκεται στην εταιρεία του πατέρα του από το 1973. Αδελφή του είναι η Άννα Αγγελικούση, η οποία αποτελεί και αυτή μια από τις ισχυρές γυναίκες της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας.

Ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Angelicoussis Shipping Group το 1989, μετά τον θάνατο του πατέρα του Αντώνη Αγγελικούση. Το 1992 ίδρυσε την Kristen Navigation (μετονομάστηκε σε Maran Tankers Management το 2009), η οποία ανέλαβε το κομμάτι των τάνκερ, ενώ το επόμενο έτος προχώρησε στις πρώτες παραγγελίες 5 πλοίων capesizes, χύδην φορτίου, από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

Εκείνη την εποχή ήταν τα μεγαλύτερα πλοία του είδους που είχε παραγγείλει ποτέ έλληνας εφοπλιστής. Το 2000 αποφάσισε να επεκτείνει τον τομέα των τάνκερ, με νέες παραγγελίες πλοίων Aframaxes, Suezmaxes και VLCCs.

Τον Σεπτέμβριο του 2003 προχώρησε στην αγορά του πρώτου του πλοίου μεταφοράς LNG, του Maran Gas Asclepius, ιδρύοντας παράλληλα την θυγατρική Maran Gas Maritime που ασχολείται με τον τομέα των υγραεριοφόρων. Το 2005 η Marin Gas προχώρησε και στην πρώτη παραγγελία για πλοίο.

Επί των ημερών του, η Angelicoussis Shipping Group έγινε ο ελληνόκτητος όμιλος με τον μεγαλύτερο στόλο σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα. Τον Μάρτιο του 2015, ο Αγγελικούσης είχε καθαρή αξία 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Bloomberg.

Ήταν παντρεμένος με την Ελισάβετ Αγγελικούση. Η μοναχοκόρη τους, Μαρία Αγγελικούση, έχει σπουδάσει ιατρική και εργάζεται για την Angelicoussis Group από το 2009. Συμμετέχει στη λήψη όλων των σημαντικών επενδυτικών αποφάσεων, αλλά και στις καθημερινές εργασίες και των τριών εταιρειών διαχείρισης.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ