Μataroa: Το gin από την Αριδαία που σάλπαρε για νέα ταξίδια

LIFESTYLE Επιχειρήσεις

«ΜΑΤΑRΩΑ», μία λέξη που συνδυάζει το ξενικό με το ελληνικό , για ένα premium dry gin από το Α ως Ω, μεσογειακό. Ένα ελληνικό τζιν με καταγωγή από την Αριδαία Πέλλας, που όμως κλείνει μέσα του τα αρώματα και τις γεύσεις των πιο χαρακτηριστικών καρπών της Μεσογείου, ένα τζιν… ταξιδιάρικο, με θαλασσινή ιστορία που συντροφεύει τους πιστούς φίλους αυτού του ευγενικού αποστάγματος.

Το όνομα, εντυπωσιακό σε μία φιάλη που κάνει αίσθηση και, ένα ποτό  τόσο απολαυστικό που πίνεται πολύ ευχάριστα neat, σκέτο, αν και όσοι είναι fans του τζιν, σπάνια εγκαταλείπουν το G&T ή τα κοκτέϊλς που το αγαπούν, όπως το dry martini ή  το πιο μαλακό, gin fizz.

Το ‘Μataroa’ είναι δημιούργημα μιας ποτοποιίας που έχει γράψει ιστορία 100 χρόνων, της Ποτοποιίας- Αποσταγματοποιίας Μελισσανίδη. Σήμερα στο τιμόνι της βρίσκεται ο ιδιοκτήτης Δημήτρης Μελισσανίδης, τρίτη γενιά ποτοποιός και η σύζυγός του Νόπη Ρωμανίδου, συνιδιοκτήτρια, υπεύθυνη marketing & πωλήσεων Και, μαζί με αυτούς, μία ομάδα που συνεχίζει την παράδοση στην παραγωγή ούζου αλλά, τα τελευταία χρόνια και τσίπουρου.

Η «Μελισσανίδη» δεν είναι η μοναδική ποτοποιία που παράγει τζιν, αλλά είναι μία από τις λίγες ελληνικές που πήραν το ρίσκο, να παράγουν ένα προϊόν για το οποίο κονταροχτυπιούνται πολλές εκατοντάδες εταιρείες σε όλο τον κόσμο, με χιλιάδες ετικετών.

«Να πω ότι εμάς μας αρέσει πάρα πολύ το τζιν. Πέρα απ’ αυτό, η ποτοποιία Μελισσανίδη έχει μεγάλη παράδοση στο ούζο και τα δύο αυτά αποστάγματα είναι ξαδελφάκια σε ό,τι αφορά τη διαδικασία παραγωγής. Μπορεί να  υπάρχουν χιλιάδες ετικέτες τζιν που παράγονται σε διάφορα μέρη του κόσμου, το προϊόν όμως είναι ανερχόμενο επειδή αυξάνεται η ζήτηση για αυτό. Ανοδική είναι  η ζήτηση για τζιν και στην Ελλάδα και μάλιστα για τα premium τζιν, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν πλέον τα πιο ποιοτικά αποστάγματα», εξήγησε η κα. Ρωμανίδου.

Το τζιν που σάλπαρε με το Mataroa

Δώδεκα βοτανικά συστατικά από χώρες της Μεσογείου, τέσσερα χρόνια δοκιμών, μέχρι το Mataroa να βγει στην αγορά, το 2019. Μια φιάλη που μέσα από τα κύματα, ζωντανεύει την ιστορία που έγραψε το «Μataroa», το «φουρτουνιασμένο» 1945, στα πελάγη της Μεσογείου.

Για το dry gin της η «Μελισσανίδη» δανείστηκε το όνομα από το πλοίο «Μataroa», που πραγματοποίησε δύο σημαντικά ταξίδια στη Μεσόγειο. Το πρώτο, από την Μασσαλία στη Χάϊφα, έγινε τον Αύγουστο του 1945, όταν μετέφερε 173 παιδιά, όλα Εβραίοι πρόσφυγες, που σώθηκαν από τον Οργανισμό OSE. Στο δεύτερο του ταξίδι, το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, το «Mataroa», ναυλωμένο από τον διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, μετέφερε φοιτητές προκειμένου να γλιτώσουν τις πολιτικές διώξεις. Μεταξύ αυτών, προσωπικότητες που αργότερα έγιναν πολύ γνωστές όπως οι φιλόσοφοι Κορνήλιος Καστοριάδης και Κώστας Αξελός, η ζωγράφος Νέλλυ Ανδρικοπούλου, ο γλύπτης Κώστας Κουλεντιανός, η συγγραφέας Μιμίκα Κρανάκη, ο φιλόλογος Εμμανουήλ Κριαράς, ο αρχιτέκτονας Georges Kandilis.

Το 2019, το Mataroa έγινε έμπνευση για το Mataroa Mediterranean Dry Gin. Το πλοίο μεταμορφώνεται σε μπουκάλι και το φορτίο είναι πλέον μία πολύτιμη συνταγή που κρύβει τα συστατικά 12 βοτάνων και καρπών της Μεσογείου.

Στο ξεχωριστό χαρμάνι του Mataroa, δίνουν χαρακτήρα: καρποί άρκευθου (Κροατία), ρίζα αγγελικής και λεβάντα (Γαλλία), σπόροι κόλιανδρου (Τυνησία), ρίζα όρρις (Ιταλία), φύλλα δάφνης (Συρία), γλυκόριζα (Τουρκία), φλούδες πορτοκαλιού (Ισπανία), φλούδες λεμονιού (Αίγυπτος), χαμομήλι (Κύπρος) και ελληνική μαστίχα.

Εξαγωγές σε 12 χώρες

Σε αυτά τα περίπου δύο χρόνια, το Μataroa κατάφερε να μπει σε 12 χώρες του εξωτερικού, να προταθεί ως πολυτελές εορταστικό δώρο από τη Βρετανική Vogue, το Δεκέμβριο του 2019, ενώ τώρα ετοιμάζεται και για τη γαλλική αγορά, αφού έχει δίπλα του και το Mataroa Pink, με τα πρόσθετα χαρακτηριστικά που δίνουν ρόδι και ιβίσκος.

«Εμείς αγαπάμε πάρα πολύ αυτό που κάνουμε, το υποστηρίζουμε με νύχια και με δόντια, με ίδια κεφάλαια ως τώρα και πιστεύουμε ότι η επιβράβευση θα έρθει από την αγορά, από τον καταναλωτή. Βλέπουμε λοιπόν ότι εμείς, από την Αριδαία, από τη μικρή Ελλάδα που δεν έχει παράδοση στο τζιν, είμαστε ήδη σε πολλά κεντρικά σημεία στο Λονδίνο ενώ εξάγουμε συνολικά σε 12 χώρες, όπως Γερμανία, φυσικά Μεγάλη Βρετανία, Κύπρο, ΗΠΑ, Ελβετία, Λουξεμβούργο, Ιταλία και πολύ πρόσφατα στον Καναδά, ενώ είμαστε και πάρα πολύ κοντά στη Γαλλία.

«Το ό,τι το Mataroa, αν και τόσο νέα πρόταση στην αγορά, κερδίζει φίλους σε εξωτερικό αλλά και Ελλάδα, το θεωρούμε ακόμη πιο σημαντικό γιατί όταν πρωτολανσαρίστηκε το 2019 έπρεπε να μπει η εταιρεία σε ένα διαφορετικό κανάλι πώλησης, που είναι τα μπαρ. Μέχρι τότε η «Ποτοποιία Μελισσανίδη» με το ούζο και το τσίπουρο (σ.σ. Ούζο Αρχοντικό, Τσίπουρο Αρχοντικό) απευθυνόταν στην αγορά της εστίασης, στα εστιατόρια και τις ταβέρνες», τόνισε η κα. Ρωμανίδου.

Σήμερα από τις πωλήσεις του Μataroa, το 55% αφορά Ελλάδα και το υπόλοιπο 45% εξαγωγές και, όπως είπε καταλήγοντας η κα. Ρωμανίδου, το Μataroa Dry Gin είναι το μοναδικό πραγματικά μεσογειακό τζιν.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ