Δημήτρης Φραγκάκης: Ανάκαμψη του τουρισμού μετά το Πάσχα

Ελλάδα Επιχειρήσεις Οικονομία

Για τη στρατηγική καμπάνια του ΕΟΤ και τους πυλώνες της, τις θεματικές στις οποίες θα εστιάσει, για ένα νέο αφήγημα του ελληνικού τουρισμού και για το πότε θα έρθει η πολυπόθητη ανάκαμψή του, αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης. «Εάν όλα πάνε καλά, τέλος Μαΐου, θα αρχίσουμε σιγά σιγά να βλέπουμε την πρώτη ορατή ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, λίγο μετά το Πάσχα» ανέφερε ο κ. Φραγκάκης στο πλαίσιο της σημερινής διαδικτυακής παρουσίασης των αποτελεσμάτων της 16ης ετήσιας έρευνας για λογαριασμό της ΕΞΑΑΑ.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

Για μια καλύτερη φετινή χρονιά στον τομέα του τουρισμού μίλησε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, στο σύντομο χαιρετισμό του κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού πάνελ που διοργάνωσε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής – Αργοσαρωνικού (ΕΞ-ΑΑΑ) για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της 16ης ετήσιας έρευνας «Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης ξενοδοχείων Αττικής 2020».

«Η κακή περσινή χρονιά δίνει τη σκυτάλη σε μια νέα χρονιά, πολύ διαφορετική» δήλωσε ο κ. Φραγκάκης επισημαίνοντας ότι «φέτος έχουμε περισσότερα ‘όπλα’ σε σχέση με πέρυσι, έχουμε την πορεία των εμβολιασμών που θα επιταχυνθούν και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, έχουμε τη δυνατότητα για περισσότερα και οικονομικότερα rapid τεστ, έχουμε  τα υγειονομικά πρωτόκολλα» γεγονός που θα βοηθήσει την χώρα να είναι καλύτερα προετοιμασμένη.

Ο ίδιος επισήμανε πως με όλα τα παραπάνω ‘όπλα’ η Ελλάδα κατάφερε να σώσει ένα κομμάτι του τουρισμού της, σε ποσοστό 20%.

«Η χώρα εισέπραξε 4,2 δις ευρώ την περασμένη σεζόν’ προφανώς είναι πολύ χαμηλό το νούμερο αλλά δεν είναι και διόλου ευκαταφρόνητο μέσα σ’ αυτήν την παρανοϊκή κατάσταση που ζήσαμε» είπε χαρακτηριστικά ο γ.γ. του ΕΟΤ.

Στρατηγικό πλάνο

Όπως επισημάνθηκε ο ΕΟΤ προετοιμάζεται για την επόμενη μέρα, η οποία δεν θα είναι εύκολη, ωστόσο μετράει περισσότερες βεβαιότητες παρά αβεβαιότητες.

Ο κ. Φραγκάκης αναφέρθηκε στο στρατηγικό πλάνο της τριετίας, αλλά και του 2021, που έχει εκπονήσει ο ΕΟΤ, με την καμπάνια να βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης, με στόχο την ολοκλήρωσή της έως τα τέλη Μαρτίου.

Η καμπάνια του ΕΟΤ για τον ελληνικό τουρισμό του 2021 περιλαμβάνει δυο βασικούς πυλώνες:

α. η γενική καμπάνια της χώρας

β. τέσσερις (4) θεματικές καμπάνιες – θαλάσσιος τουρισμός, γιώτινγκ, wellness και τουρισμός πολυτελείας, γαστρονομία.

Σχολιάζοντας τις τέσσερις θεματικές καμπάνιες ο κ. Φραγκάκης επισήμανε πως σε πολύ μεγάλο βαθμό πατάνε και στο τουρισμό της Αττικής, «Η Αττική θεωρούμε ότι είναι ο βασιλιάς του γιώτινγκ» είπε χαρακτηριστικά ενώ σ’ ότι αφορά τη  γαστρονομία, εξήγησε ότι η καμπάνια θα εστιάσει περά από την ελληνική, παραδοσιακή κουζίνα και στην υψηλή γαστρονομία. Μάλιστα, ο γ.γ. του ΕΟΤ επισήμανε ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με το Παρίσι, συγκεκριμένα με τον διάσημο γαστρονομικό οδηγό Michelin, με απώτερο σκοπό τον εμπλουτισμό του ελληνικού γαστρονομικού προϊόντος.

Ιδιαίτερο βάρος θα δώσει ο ΕΟΤ και στον τουρισμό πολυτελείας που θα αφορά κυρίως εκδηλώσεις και δράσεις, ενώ αναφέρθηκαν και οι συνεργασίες του ΕΟΤ με την Περιφέρεια Αττικής, με το This is Athens, όπου θα υπογράψουν μνημόνιο συνεργασίας για ένα ευρύτερο και συγκεκριμένο πλέγμα δραστηριοτήτων για την καλύτερη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Αττικής κτλ.

Το νέο αφήγημα του ελληνικού τουρισμού

Στη γενική στρατηγική του ΕΟΤ, όπως είπε ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού, υπάρχει η λογική να πάμε στο νέο αφήγημα του ελληνικού τουρισμού.

«Εκεί γνωρίζουμε ότι «ήλιος και θάλασσα» είναι μεν ο πυρήνας μας αλλά δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στον εμπλουτισμό» είπε ο κ. Φραγκάκης.

Εστιάζοντας στην Αττική, στο πλαίσιο της τοποθέτησής του στη διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου της ΕΞ-ΑΑΑ, ο κ. Φραγκάκης ανέφερε «θεωρώ ότι η Αττική πρέπει να κάνει το ανάποδο, να κτίσει δηλαδή και το ‘ήλιος + θάλασσα’. Εκεί πρέπει να στρέψουμε ανάποδα τη στρατηγική μας, έτσι ώστε όλα όσα έχει η Αττική, να εμπλουτιστούν με το ‘ήλιος + θάλασσα’» προσθέτοντας ότι σε πρόσφατη έρευνα διαπιστώθηκε πως σε ποσοστό 50% των επισκεπτών της Αττικής δεν γνωρίζουν ότι η Αττική έχει θάλασσα και νησιά.

Άνοιγμα της σεζόν

Σχετικά με τη φετινή σεζόν, ο κ. Φραγκάκης επισήμανε πως εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, προς τα τέλη Μαΐου, θα αρχίσουμε να βλέπουμε την πρώτη ορατή ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού. «Λίγο μετά το Πάσχα. Δεν θέλω να βάζω ορόσημα, αλλά θεωρώ ότι φέτος θα είναι μια χρονιά συνολικά καλύτερη, από το 2020. Θα ξεκινήσει ορατή ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, και στην Αττική, μαζί με τις last minute κρατήσεις, που φέτος, όπως φαίνεται θα είναι πολύ περισσότερες, απ’ ότι οι προγραμματισμένες, και θα πρέπει όλοι να προετοιμαστούμε για κάτι καινούργιο και διαφορετικό για το 2021».

Τέλος, σ’ ότι αφορά τον επαγγελματικό τουρισμό, όπως  επισημάνθηκε τα μηνύματα από το εξωτερικό δεν είναι πολύ καλά, «το 2021 μάλλον θα δυσκολευτούμε να τον προσελκύσουμε, πρέπει να προσαρμοστούμε και στις νέες συνθήκες, ωστόσο το 2022 θα ξεκινήσουμε και πάλι» πρόσθεσε ο γ.γ. του ΕΟΤ.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ