Στο…περίμενε περίπου 50.000 υποψήφιοι για δίπλωμα οδήγησης

Ελλάδα Επιχειρήσεις

Περίπου 50.000 είναι οι υποψήφιοι που βρίσκονται στο…περίμενε και τείνουν να «φρακάρουν» το σύστημα έκδοσης διπλώματος οδήγησης, καθώς ο κλάδος των εκπαιδευτών και των σχολών βρίσκεται σε αναστολή από τον περασμένο Νοέμβριο.

Ρεπορτάζ: Θωμάς Καλέσης 

“Σύμφωνα με τα στοιχεία, κάθε χρόνο εκδίδονται περίπου 180.000 με 200.000 νέα  διπλώματα οδήγησης” τόνίζει στο GRTimes ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, Διαμαντής Ηλιάδης και προσθέτει πως “από τη στιγμή που εδώ και τέσσερις περίπου μήνες οι σχολές οδηγών είναι κλειστές, τότε ο αριθμός αυτός αγγίζει τους 50.000 υποψηφίους. Ήδη είχαμε σε αναμονή περίπου 15.000  από το πρώτο lockdown”. 

Βέβαια το πρόβλημα για τους εκπαιδευτές και τις σχολές οδηγών δεν ξεκινά με την έναρξη της πανδημίας. “Σας θυμίζω ότι από την περίοδο 2018 – 19 αντιμετωπίσαμε σημαντικά προβλήματα με την αποχή των εκπαιδευτών, λόγω του νομοσχεδίου 4599 που προσπάθησε να περάσει η προηγούμενη κυβέρνηση το οποίο και ήταν ανεφάρμοστο από κάθε άποψη. Τούτο βέβαια σημαίνει ότι σε ένα διάστημα 28-30 μηνών οι σχολές οδηγών είναι κλειστές τους 20” συμπληρώνει ο κ. Ηλιάδης

Όσο για την επιδοματική πολιτική που ακολουθείται στο διάστημα της πανδημίας από την κυβέρνηση, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας υπογράμμιζει ότι “τα επιδόματα δίνονται κανονικά, με εξαίρεση την τελευταία επιστρεπτέα προκαταβολή, την οποία οι μισές περίπου σχολές οδηγών δεν έλαβαν καθώς ισοψηφίστηκε ο τζίρος των 3.000 που επέβαλε η κυβέρνηση ως “ταβάνι” για τους μήνες Σεπτέμβριο – Οκτώβριο. Το ποσό αυτό δεν είναι απίθανο να βγει για κάποιους εκπαιδευτές σε διάστημα δύο μηνών, ωστόσο πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι από αυτό το ποσό, τα χρήματα που μπαίνουν στην τσέπη δεν ξεπερνούν τα 400 με 500 ευρώ. Όπως γίνεται λοιπόν κατανοητό, αρκετοί συνάδελφοι έχουν φτάσει στο σημείο να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης”. 

Αρκετοί εργάζονται σε κούριερ ή ντελίβερι 

Σε ερώτηση για τους τρόπους με τους οποίους καταφέρνουν να τα βγάλουν πέρα οι εκπαιδευτές οδήγησης σε μια τόσο δύσκολη εποχή όχι μόνο για τον κλάδο τους αλλά για ολόκληρη τη χώρα, ο κ. Ηλιάδης υπογράμμισε πως αρκετοί έχουν αναγκαστεί να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό. “Άλλοι εργάζονται πλέον σε εταιρείες ταχυμεταφορών και άλλοι στη διανομή τροφίμων. Κάτι έπρεπε να κάνουν για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν ένα εισόδημα για όλο αυτό το διάστημα που είμαστε ανοικτοί”. 

Επιπλέον αναφερόμενος στο αν έχει καταρτιστεί κάποιο πλάνο που να καθορίζει τις επόμενες κινήσεις του κλάδου στο άμεσο μέλλον, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγήσης, σημειώνει ότι “βρισκόμαστε σε τακτική επικοινωνία με κυβερνητικά στελέχη. Το υπουργείο Μεταφορών για παράδειγμα, είναι μαζί μας και στηρίζει την προσπάθεια και τα αιτήματα που έχουμε. Ωστόσο αυτό δεν εξαρτάται από το υπουργείο ή τον υπουργό. Εξαρτάται από τις αποφάσεις του ΕΟΔΥ και των λοιμωξιολόγοι. Νομίζω  ωστόσο, ότι σε αυτό το διάστημα, το μικρό διάστημα που μεσολάβησε πριν αρχίσει να φημολογείται και πάλι το επερχόμενο lockdown, μπορούσαμε να ανοίξουμε. Στα ταξί για παράδειγμα μπορούν να επιβιβαστούν δύο άτομα. Μια ανάλογη απόφαση θα μπορούσε να παρθεί και για τον δικό μας κλάδο και μάλιστα με μια πελατεία η οποία είναι σταθερή και ελεγχόμενη και όχι τυχαία όπως συμβαίνει με τα ταξί”. 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ