ΚΤΕΛ: Παράταση της σύμβασης για 6 γραμμές του ΟΑΣΘ

Επιχειρήσεις

Την παράταση για μία διετία της σύμβασης που συνήψαν τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης με τον ΟΑΣΘ και τον ΟΣΕΘ, τον Μάϊο του 2019, για την ανάληψη των πρώτων έξι περιφερειακών λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, θα ζητήσει από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών η διοίκηση της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ».

«Σε δύο χρόνια η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης δεν κάνει απόσβεση των χρημάτων που επένδυσε για την προμήθεια 25 λεωφορείων , κατηγορίας Euro 5 και μάλιστα υψηλής ιπποδύναμης (320ΗP) και κόστους, για να εξυπηρετεί την επιβατική κίνηση και σε ημιορεινές περιοχές του νομού Θεσσαλονίκης.

«Στόχος μας είναι η ανανέωση αυτής της σύμβασης που υπογράψαμε επί υπουργίας Σπίρτζη, για τουλάχιστον δύο χρόνια», δήλωσε ο πρόεδρος της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.» κ. Στέφανος Τσόλης προσθέτοντας ότι ευελπιστεί πως η κυβέρνηση θα αποφασίσει σε επόμενο χρόνο να δώσει τις περιφερειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες παρόχους, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας».

Αυτές οι έξι γραμμές στις οποίες αναφέρθηκε ο κ. Τσόλης είναι οι :‘85’ για Ευαγγελίστρια, ‘86’ για Λαγκαδίκια, ‘89’ για Ακροπόταμο, ‘90’ Κουφάλια- Μάλγαρα, ‘91’ τοπικό Λαγκαδά και ‘92’ Κουφάλια- Ραχώνα.

Έκτακτο μέτρο και απ’ ευθείας ανάθεση

Να υπενθυμίσουμε ωστόσο πως το 2019, όταν ο ΟΑΣΘ ήταν υπό κατάρρευση, η πρώτη απ’ ευθείας ανάθεση των έξι γραμμών στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, με παρέμβαση Σπίρτζη, είχε γίνει ως «έκτακτο μέτρο».

Αλλά επειδή τα πράγματα συνέχιζαν να χειροτερεύουν για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, μετά ένα χρόνο, τον Μάρτιο του 2020, υπογράφηκε η δεύτερη μεγάλη σύμβαση εκχώρησης γραμμών σε κοινοπραξία των ΚΤΕΛ, 25 περιφερειακών γραμμών.

Έκτακτες συνθήκες, απ’ ευθείας αναθέσεις και στη συνέχεια, οι πολύ επιβαρυμένες συνθήκες λειτουργίας σε περιβάλλον covid-19.

Ωστόσο επισημαίνεται ότι για τον δημόσιο ΟΑΣΘ ισχύουν τα όσα προβλέπονται από την Κοινοτική νομοθεσία για τα χρηματικά όρια των δημοσίων συμβάσεων.

Βεβαίως, στη διάρκεια της πανδημίας και λόγω των εξαιρετικών καταστάσεων που η Ελλάδα όπως και οι υπόλοιπες χώρες- μέλη της ΕΕ αντιμετώπισαν , με ΠΝΠ ρυθμίστηκαν κατά παρέκκλιση πολλά πιεστικά θέματα και ανάγκες. Μένει λοιπόν να αποσαφηνιστεί αν στο πλαίσιο των μέτρων που είχαν ληφθεί και του πιο πρόσφατου νομοθετήματος (ν.4764/2020)  που αφορά και στον ΟΑΣΘ, όπως και στον ΟΣΕΘ, μπορεί να παραταθεί η εκτέλεση δρομολογίων σε αυτές τις έξι περιφερειακές γραμμές.

Ο κ. Τσόλης εκτιμά ότι βάσει της δυνατότητας που παρέχει ο νόμος 4764/2020 στον ΟΣΕΘ, ο Οργανισμός θα μπορέσει να προχωρήσει στη ανάθεση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ για περίοδο πέραν του Μαΐου του 2021 και λήξης της ισχύουσας σύμβασης για αυτές τις έξι λεωφορειακές γραμμές.