Νέα BMW S 1000 R [video]

Μοτο

H BMW Motorrad αποκάλυψε τη νέα BMW S 1000 R που συνδυάζει τη συναρπαστική roadster εμφάνιση με τη δυναμική συμπεριφορά superbike.

Βασισμένη σε μεγάλο βαθμό στον κινητήρα και το πλαίσιο της S 1000 RR, η νέα roadster μοτοσυκλέτα προσφέρει την ίδια καινοτόμα τεχνολογία και επιδόσεις.

Ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας βασίζεται σε αυτόν της S 1000 RR και αποδίδει 165 ίππους στις 11.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 114 Nm διατίθεται στις 9.250 σ.α.λ. Το ωφέλιμο εύρος στροφών έχει αυξηθεί επιτυγχάνοντας ακόμα καλύτερη οδηγική αίσθηση και πολιτισμένη λειτουργία μέσω της ιδιαίτερα γραμμικής καμπύλη ροπής, ενώ διαφορετική είναι η κλιμάκωση του κιβωτίου με μακρύτερη σχέση σε 4η, 5η και 6η ταχύτητα, για μείωση του θορύβου, της κατανάλωσης και των στροφών του κινητήρα, κυρίως σε ταχύτητες ταξιδιού και σε επαρχιακούς δρόμους.

Επίσης, εκτός από έναν πιο μαλακό, αυτορυθμιζόμενο μονόδρομο συμπλέκτη, η νέα S 1000 αποκτά σύστημα engine drag torque control (MSR) για πρώτη φορά, προαιρετικά. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα εμποδίζει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού εάν ο αναβάτης κλείσει απότομα το γκάζι ή κατεβάσει ταχύτητα σε ολισθηρό οδόστρωμα.

Ταυτόχρονα, το πλαίσιο υπέστη σημαντική μείωση βάρους, όπως και ολόκληρη η μοτοσυκλέτα. Το πλαίσιο και το ψαλίδι βασίζονται στα αντίστοιχα της S 1000 RR και είναι αισθητά ελαφρύτερα από αυτά της προκατόχου της, ενώ ο κινητήρας στο λεγόμενο Flex Frame φέρει πολύ περισσότερα φορτία συγκριτικά με πριν.

Επιπλέον, το νέο πλαίσιο προσφέρει αυξημένα πλεονεκτήματα λόγω στενής σχεδίασης, καθώς μειώνει σημαντικά το πλάτος της μοτοσικλέτας στην περιοχή επαφής των γονάτων, προσφέροντας πιο ξεκούραστη θέση οδήγησης και ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων.

Το τριγωνικό ψαλίδι προέρχεται επίσης από την S 1000 RR και το γόνατο ελατηρίου με κινηματική Full Floater Pro τοποθετείται τώρα πολύ πιο μακριά από τον άξονα περιστροφής και τον κινητήρα. Αυτό εμποδίζει την υπερθέρμανση του κινητήρα λόγω απόβλητης θερμότητας και διασφαλίζει σταθερότερη θερμοκρασία και απόκριση απόσβεσης, ενώ σε συνδυασμό με ένα αγωνιστικής φιλοσοφίας ψαλίδι, συνεισφέρει στη βελτιωμένη πρόσφυση και τη μικρότερη φθορά των ελαστικών.

Η νέα S 1000 R είναι στάνταρ εξοπλισμένη με Dynamic Traction Control DTC, ABS Pro με βελτιστοποίηση διαχείρισης κλίσεων και τρία riding modes: “Rain”, “Road” και “Dynamic”. Το πλήρως προγραμματιζόμενο “Dynamic Pro” mode διατίθεται με μία ευρεία γκάμα ρυθμίσεων ως επιλογή του προαιρετικού “Riding Modes Pro”. Με το “Riding Modes Pro”, η νέα S 1000 R περιλαμβάνει επίσης λειτουργία φρένου κινητήρα (“Engine Brake”) σε συνδυασμό με engine drag torque control (MSR) και “Power Wheelie”. Ως λειτουργία του προαιρετικού “Riding Modes Pro”, το Dynamic Brake Control (DBC) υποστηρίζει επιπρόσθετα τον αναβάτη στα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης.

Στην τελευταία εκδοχή της, η S 1000 R δανείζεται ξεκάθαρα κάποια στοιχεία από την supersport S 1000 RR της οικογένειας, αλλά τονίζει περισσότερο τον δυναμικό roadster χαρακτήρα της. Έτσι, σε μεγαλύτερο βαθμό από πριν, η εμφάνιση με χαμηλό ρύγχος και ψηλή ουρά χαρίζει στην S 1000 R μία εντυπωσιακή δυναμική παρουσία.

Όσο για τη χρωματική φιλοσοφία των Βαυαρών, αυτή αναδεικνύει επίσης τη σπορ δυναμική εμφάνιση της νέας S 1000 R, αφού εκτός από το βασικό χρωματισμό Racing red non-metallic, διατίθενται το Style Sport και το M πακέτο με πρόσθετο εξοπλισμό.